וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר צמצום אספקת החשמל לעזה החל מהלילה

יהושע בריינר

7.2.2008 / 17:54

האספקה תצומצם בתגובה להמשך ירי הקסאם. "בצלם": אין קשר בין הצמצום לצרכי הביטחון האמיתיים. גם אספקת הדלק תוגבל

סגן שר הביטחון מתן וילנאי אישר צמצום אספקת החשמל לרצועת עזה החל מהלילה (חמישי). על פי התוכנית, יופחת בכל שבוע כמגה ואט אחד, שמהווה 5% מהאספקה השבועית המועברת דרך קו אחד מעשרת קווי החשמל המזרימים חשמל לעזה מתחנת הכוח "רוטנברג" שבאשקלון.

ההחלטה על הסנקציה החדשה התקבלה בעקבות המשך ירי רקטות הקסאם אל עבר יישובי עוטף עזה בשבועיים האחרונים. על אף כי בישראל מודעים היטב לכך שהפסקת החשמל תוביל ללחץ בינלאומי על המדינה, גורם ביטחוני מעריך כי רק צמצום האמצעים הבסיסיים של תושבי הרצועה תוביל להפחתה משמעותית של ירי הקסאם. במערכת הביטחון חוששים מאותן תמונות בלתי רצויות של תושבי עזה השרויים בעלטה, אולם מקווים כי ההודעה המוקדמת היום תביא לכך שגם מדינות העולם יבינו כי הצמצום הנוכחי אינו יכול לגרום למשבר ההומניטרי אותו מתארים תושבי הרצועה.

כיום מספקת ישראל לרצועה כ-124 מגה ואט, שהם 70% מאספקת החשמל השוטפת של הרצועה. תחנת הכוח בעזה מפיקה 5% מהאספקה ומצרים מספקת את 25% הנותרים. הסנקציה הנוכחית מצטרפת לסדרה ארוכה של מגבלות אותם הטילה מערכת הביטחון על הרצועה. ביניהם צמצום אספקת הסחורות והסולר המוזרם לתחנת הכוח ברצועה, וכן סגירת המעברים בכרם שלום ומעבר ארז. ישראל מאפשרת הכנסת עשרות אלפי ליטרים בודדים של בנזין למכוניות לרצועה מדי שבוע, אך ורק לצרכים הומניטריים.

בתגובה להחלטה קרא ארגון "בצלם" לשר הביטחון לבטל את התכנית להפחית מהלילה את זרם החשמל הנמכר לעזה. לדברי הארגון מדובר בצעד המכוון כנגד אזרחים פלסטינים, שאין קשר רציונאלי בינו לבין צרכי הביטחון האמיתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully