וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: כל הסכם חייב לכלול מענה לירי הקסאם

ספי קרופסקי

7.2.2008 / 15:30

שרת החוץ הזהירה כי הסלמה במצב תביא להשלכות על הסדרי הביטחון. עם זאת אמרה: "מענה לצורכי הביטחון הוא לא מכשול לשלום"

"המצב ברצועת עזה חייב להילקח בחשבון בכל תהליך מדיני, במיוחד מבחינת ההשלכות על סדרי ביטחון עתידיים". כך אמרה היום (חמישי) שרת החוץ ציפי לבני לממונה על יישום מפת הדרכים מטעם וושינגטון, הגנרל ג'ים ג'ונס. השניים קיימו בירושלים פגישת עבודה שנייה מאז מינויו של ג'ונס לתפקיד.

לבני דנה עם ג'ונס בהסלמה בירי הרקטות על ישראל ביממה האחרונה, והדגישה בפניו כי לדבר קיימות השלכות ברורות על המשך המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלסטינית. "אין מדובר בעניין טריטוריאלי – יצאנו מעזה והירי ממשיך ומתגבר - ויש לספק מענה ממשי לאיומים הנשקפים מעזה עוד לפני שמוקמת מדינה פלסטינית, כל זמן שהפלסטינים רואים בעזה חלק מהמדינה שבכוונתם להקים", הוסיפה השרה.

עוד אמרה לבני כי "רק היום אנו עדים להתגברות המשמעותית של הירי. הטיפול המתבקש בסוגיית הביטחון איננו רק בהקשר של מה שייכתב בהסדר עתידי, וחייבים להתייחס למענה שעלינו לספק למצב בשטח כבר עכשיו". לדבריה, "מענה לצורכי הביטחון של ישראל הוא לא מכשול לשלום", אלא "תנאי בסיסי לכל הסכם".

17 רקטות נורו משעות הבוקר

משעות הבוקר נורו לעבר יישובי הנגב המערבי 17 רקטות. רקטה אחת נפלה בתוך העיר, כל השאר בשטחים פתוחים. פגיעת הרקטה גרמה לשריפה באחד הבתים ומספר תושבים לקו בחרדה. חמש רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר.

בתקיפה של חיל האוויר בשילוב כוח שיריון בצפון רצועת עזה הלילה (חמישי) נהרגו חמישה פעילי חמאס ופעיל מהג'יהאד האיסלמי. כך מסרו גורמים בחמאס וצוותים רפואיים ברצועה. לפי עדויות של תושבים מקומיים, טנקים ודחפורים חצו את גדר המערכת סמוך למחנה הפליטים ג'באליה. בנוסף שיגר חיל האוויר טיל לעבר בית ספר חקלאי בצפון בית חנון. כתוצאה מכך נהרג מורה ומספר מתלמידיו נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully