וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חוק הרעלות בטורקיה יבוטל

7.2.2008 / 10:16

התיקון לחוק, האוסר על חבישת רעלה באוניברסיטאות, עבר בקריאה ראשונה בפרלמנט הטורקי. חשש בקרב האליטה החילונית

הפרלמנט הטורקי הצביע היום (חמישי) לראשונה על תיקון לחוק האוסר על סטודנטיות לחבוש רעלות באוניברסיטאות. צעד זה מעורר התנגדות בקרב החילונים במדינה, ביניהם אנשי צבא בכירים, שופטים ואנשי אקדמיה שחוששים כי צעד זה הוא התחלה של תהליך בו תתבטל ההפרדה בין הדת למדינה.

החוק אושר בקריאה ראשונה ברוב של 404 חברי פרלמנט לעומת 367 חברים בלבד. ביום שבת הקרוב אמורה להתבצע הצבעה סופית בנושא והחוק צפוי לעבור ברוב גדול. ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, שעומד בראש המפלגה האיסלמית במדינה אמר, כי מטרת החוק היא לעודד את האיסלם ולאפשר חופש אישי לכל אדם לנהוג לפי אמונתו.

המתנגדים חוששים כי צעד זה הוא תחילה של תהליך איסלמיזציה במדינה שעלול להוביל לכינון חוקי השריעה, כפי שקרה במהפכה באירן השכנה בשנת 1979. רוב הנשים הטורקיות חובשות רעלה ורבות מהן הפסיקו את לימודיהן באוניברסיטאות לאחר שב-1989 הורחב החוק האוסר על חבישת רעלה גם למוסדות אקדמיים.

בסוף השבוע שעבר הפגינו עשרות אלפים בבירה אנקרה נגד כוונת הממשלה לאפשר לנשים לעטות רעלות באוניברסיטאות. לדברי המפגינים, צעד זה עלול להוביל להתחזקות האיסלם במדינה. "טורקיה חילונית ותישאר חילונית", זעקו המפגינים, בעודם מנופפים בדגל הטורקי ובתמונות אתא-טורק, אבי טורקיה המודרנית, שהפריד בין דת למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully