וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון למערב: אל תפקירו אותנו כמו את צ'כוסלובקיה ב-1938

4.10.2001 / 20:33

ראש הממשלה קרא לארה"ב שלא להבדיל בין טרור לטרור: "אל תצרפו את הערבים לקואליציה על חשבוננו"; הוסיף: כל ניסונותינו להפסיק האש הוכשלו על ידי הפלסטינים. מעתה נסמוך רק על עצמנו

ראש הממשלה אריאל שרון כינס הערב מסיבת עיתונאים והתייחס לטרור הפלסטיני, בעקבות הפיגוע היום בפעולה. לדבריו, "ארע היום שוב מקרה קשה ביותר של טרור פלסטיני – והמחיר היה כבד. 3 הרוגים ו-13 פצועים. כל נסיונותנו להגיע להפסקת אש הוכשלו על ידי הפלסטינים, האש לא פסקה אפילו ליום אחד", אמר שרון.

לדבריו, הנחה הקבינט את מערכת הבטחון לנקוט בכל הצעדים
הדרושים כדי להביא בטחון מלא לאזרחי ישראל. "אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו ומהיום והלאה נסמוך רק על עצמנו". אמר שרון.

לדבריו, אנחנו עומדים גם במערכה מדינית מורכבת וקשה. "אני פונה אל הדמוקרטיות המערביות ובראש הראשונה למנהיגת העולם החופשי ארה"ב - על תחזרו על הטעות הנוראה של 1938 אז החליטו דמוקרטיות נאורות באירופה להקריב את צ'כלוסובקיה למען פתרון זמני נוח. אל תנסו לצרף את הערבים על חשבוננו, לא נוכל לקבל את זה".

לדבריו, "ישראל לא תהיה צ'כיה היא תילחם בטרור. אין הבדל בין טרור טוב לטרור רע, כמו שאין הבדל בין רצח טוב לרע. טרור כפי שהיה השבוע באלי סיני הוא גרוע מרצח. אנחנו נלחמים בטרור כבר למעלה מ מ-100 שנים ולצערי הפתרון לא יהיה מהיר וחד אבל עם נדע לעמוד מול הטרור הזה מאוחדים נוכל לו ונביא שלום, ואנחנו נוכל לו".

שריד: דברי שרון מופרכים, מיותרים ומסוכנים

יו"ר האופוזציה יוסי שריד אמר הערב כי דבריו של ראש הממשלה שהשוו את מצבה של ישראל למצבה של צ'כוסלובקיה ב-1938 הם "דברים מופרכים, אומללים מיותרים ומסוכנים".

לדעת שריד ארה"ב אינה מקריבה את ישראל, אלא עומדת לימינה בשעות הקשות ביותר. הוא הגדיר את דבריו של שרון כ "כפיות טובה ותודה כלפי אמריקה שבלעדיה הייתה ישראל מתקשה להתקיים"

הסכם מינכן 1938: רקע

בהשוואתו את ישראל לצ'כוסלובקיה מתכוון שרון להסכם מינכן שנערך ב-1938. באותה שנה בא היטלר בתביעות טריטוריאליות כלפי צ'כוסלובקיה. בוועידה במינכן החליטו מנהיגי בריטניה, צרפת איטליה וגרמניה כי חבל הסודטים, ששייך לצ'כוסלובקיה, יסופח לגרמניה. ראש ממשלת בריטניה, צ'מברליין, חזר לארצו והודיע כי "הגנו על השלום". פחות משנה לאחר מכן, במרץ 1939, נכנס צבא גרמניה לצ'כוסלובקיה, סיפח לרייך השלישי את צ'כיה והקים ממשלה פרו-נאצית בסלובקיה. חצי שנה מאוחר יותר פרצה מלחמת העולם השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully