וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: לא ננהל מגעים עם חמאס

ניר יהב

7.2.2008 / 9:25

נשיא מצרים הודיע כי ארצו תנהל משא ומתן בנושא מעבר רפיח עם הרשות הפלסטינית בלבד. אבו אל-רייט גינה את ירי הקסאמים

"מצרים לא תישא ותיתן עם חמאס בנושא השליטה במעבר רפיח". כך הבהיר (חמישי) נשיא מצרים חוסני מובארק בראיון לכלי התקשורת בספרד. לדבריו, ארצו תנהל מגעים עם הרשות הפלסטינית בלבד סביב סוגיית השליטה בגבול שנפרץ בין עזה למצרים. "יש רשות פלסטינית אחת. רשות חמאס נמצאת בדמשק ולא בעזה".

מובארק הודיע כי כוחות הביטחון המצרים מסוגלים לאבטח את הגבול עם עזה. הוא הסביר כי התיר למאות אלפי הפלסטינים להיכנס למצרים משום שהם היו רעבים. "מה שקרה לא יחזור שנית", הבטיח.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר הלילה בראיון לערוץ טלוויזיה מצרי כי ארצו תסגור את הגבול עם עזה. "מי שינסה לעבור בכוח, יסכן את עצמו". לדבריו, מעבר רפיח ייפתח רק אם תהיה שם נוכחות של נציגים אירופאיים ושל פקידי הרשות הפלסטינית. אבו אל-רייט הדגיש כי "סוגיית פלסטין תישאר הסוגייה החשובה ביותר למצרים ולעולם הערבי. מי שחושב שמצרים תפסיק למלא את תפקידה באיזור, טועה. מצרים תישאר הכוח החזק באיזור".

אבו אל-רייט גינה את ירי רקטות הקסאם מצד חמאס ואמר כי הם משמשים לישראל אמתלה לפגוע בפלסטינים. "הטילים האלה נושאים חצי קילו חומר נפץ ובתגובה ישראל משגרת שני טון חומרי נפץ, ומבצעת פעולות חיסול והרס", אמר. בתוך כך, מקורות מצריים מסרו כי כוחות הביטחון של מצרים סגרו את מעבר הגבול וכי הם מונעים מעבר של פלסטינים לצד המצרי. "לא נאפשר כניסה של פלסטינים דרך המעברים", אמר מקור מצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully