וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירות על אדמות קק"ל יירשמו לערבים בטאבו

6.2.2008 / 23:09

קק"ל עתידה לקבל שטחים חלופיים תמורת הדירות בכרמיאל שנבנו על אדמותיה. ח"כ צרצור: "תחילת תהליך שיוביל לשוויון"

על פי הוראת שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה), מינהל מקרקעי ישראל ירשום בטאבו דירות בכרמיאל לערבים ישראלים על אף שהן ניבנו על אדמות הקרן הקיימת לישראל. זאת, לאחר פנייה של ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל). צרצור אמר הערב לגלי צה"ל, כי הוא "מקווה שמדובר בהתחלה של תהליך שיוביל לשוויון ושאדמות המדינה יעמדו לרשות כלל אזרחיה". על פי קק"ל, המדינה מעניקה לה שטחים חלופיים כאשר אדמותיה נמכרות לערבים.

בחודש שעבר הגיע מינהל מקרקעי ישראל להסדר זמני עם הקרן הקיימת לישראל לפיו תתאפשר העברת דירות ומגרשי בנייה ללא יהודים. זאת לאחר שבאוקטובר 2007 הוגשה הצעת חוק פרטית ("חוק קק"ל") על ידי חברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי), זאב אלקין (קדימה) ומשה כחלון (ליכוד), שביקשה לתקן את חוק מינהל מקרקעי ישראל, כך שהמנהל יחכיר את מקרקעי הקק"ל רק למתיישבים יהודים. החוק עבר בקריאה טרומית בכנסת אך הן קק"ל והן היועץ המשפטי לממשלה התנגדו לו.

ראשי קק"ל טענו אז, כי אין צורך בחוק שכן התקיים משא ומתן לחידוש ההסדר עם המינהל על חילופי הקרקעות שהיה קיים משנת 1961 עד 2004. במסגרת המשא ומתן נדונה העברת קרקעות לכל צד ותשלום חד פעמי לקק"ל. לגבי קרקעות עירוניות של הקרן, שיוצאו בעתיד למכרז ויימכרו ללא יהודים, נדון הסדר חילופי קרקע אוטומטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully