וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: ישראל טובחת כדי לחפות על כישלונות

ניר יהב ויהושע בריינר

7.2.2008 / 12:06

כוחות צה"ל פעלו ברצועה והרגו 5 פעילי חמאס ופעיל ג'יהאד. בנוסף שיגרו טיל לבית ספר בבית חאנון וכתוצאה מכך נהרג מורה

(צילום: רויטרס)

"ישראל מבצעת מדי יום מעשי טבח בשל משברים פוליטיים וביטחוניים פנימיים". כך אמר דובר חמאס פאוזי ברהום בתגובה על חיסולם של שבעה פלסטינים מאש צה"ל ברצועת עזה. "ישראל ביצעה את החיסולים משום שהיא רוצה לחפות על כישלונה בנושאים רבים, בייחוד אלו הקשורים לדו"ח וינוגרד ובשחרור החיילים החטופים".

ברהום האשים את הממשל האמריקאי בשיתוף פעולה עם "פשעיה של ישראל". לדבריו, "הממשל האמריקאי שותף, ביחד עם הכובש הישראלי, להוציא לפועל את התוכניות להרוס ולהרוג את העם הפלסטיני". הדובר הבהיר כי ארגונו בחר בדרך ההתנגדות כאופציה אסטרטגית. "הסלמת הפעולות הישראליות נגד הפלסטינים רק מחזקות את אמונתנו באופציה זו".

בתקיפה של חיל האוויר בשילוב כוח שיריון בצפון רצועת עזה הלילה (חמישי) נהרגו חמישה פעילי חמאס ופעיל מהג'יהאד האיסלמי. כך מסרו גורמים בחמאס וצוותים רפואיים ברצועה. לפי עדויות של תושבים מקומיים, טנקים ודחפורים חצו את גדר המערכת סמוך למחנה הפליטים ג'באליה. בנוסף שיגר חיל האוויר טיל לעבר בית ספר חקלאי בצפון בית חאנון. כתוצאה מכך נהרג מורה ומספר מתלמידיו נפצעו.

בלילה פעל צה"ל במרחבי השיגור

בשעות הלילה נכנסו לצפון הרצועה כוחות גדולים של גולני, שריון והנדסה לפעילות במרחבי שיגור הקסאם. במהלך הפעילות, שנעשתה בשיתוף עם כלי טיס של חיל האויר, נפתחה אש לעבר החיילים שהשיבו אש. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. הפעולה הסתיימה לפני זמן קצר. לדברי גורם בטחוני, "על חמאס להבין שאנו נגיב על כל ירי של קסאמים לעבר ישראל. הפעולות הללו ימשכו כל עוד נורות רקטות לעבר תושבי עוטף עזה".

צה"ל תקף פעמיים ברצועת עזה בתגובה לירי הקסאמים על שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר, כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפעל לייצור רקטות קסאם של חמאס במרכז הרצועה, ובמקביל, התבצעה תקיפה בבסיס אמצעי לחימה של חמאס בחאן יונס. לדברי צה"ל זוהתה פגיעה.

מקורות פלסטינים דיווחו על ארבעה אזרחים שנפצעו מפגיעת אחד הטילים במפעל ברזל במרכז רצועת עזה. גורמים רפואיים ברצועה מסרו, כי שני האזרחים שהו מחוץ למפעל הריק בזמן התקיפה. לאחר מכן, כוחות קרקעיים של צה"ל שפעלו סמוך לאזור ארז זיהו שלושה מחבלים חמושים וירו לעברם.

לדברי גורמים צבאיים, בתקופה האחרונה שינה צה"ל את שיטת הפעולה שלו: במקום לתקוף את חוליות המשגרים, מכוונות התקיפות נגד יעדים של הארגון היורה. הסיבה היא, שלרוב המחבלים עוזבים את סביבת המשגר זמן קצר לאחר השיגור. בצה"ל מאמינים שבאמצעות תקיפה לאחר כל ירי קסאם תיווצר ההרתעה שתמנע את המשך הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully