וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורו גלר

ירון שוורץ

6.2.2008 / 15:41

אז לאורי גלר יש כוחות מאגיים? לא שזה משנה הרבה. הרי יש לו את היכולות שנדרשות לכל גורו, כריזמה ויכולת לשלהב קהלי ענק - הלקסיקון

אורי גלר

בראיון נדיר לרדיו אמרה בזמנו גולדה מאיר: "אל תשאלו אותי לגבי העתיד, היוועצו באורי גלר". שרלטן או פנומן? מה שבטוח, הוא היה כאן הרבה לפני המוטציות המודרניות של הניו-אייג' הישראלי. כבר אז בתחילת שנות השמונים, הוא ישב בנינוחות בסלון הבימתי של דודו טופז ודיבר על אנרגיות, צ'אקרות, חייזרים, ביקש מהקהל להחזיק ידיים, להתאחד, לחשוב חיובי וכל זאת לא בשביל שלום עם מדינות ערב או פתרון בעיות של מחסור באוכל, אלא בשביל לכופף כפית או להזיז מחט של מצפן.

כשהתפרסם, סיפר פרטים מעורפלים על רגע ההארה של ילדותו, שהתכופפה לו הכף בעת שאכל מרק, שכדור אור רדף אחריו ושהתחשמל ממכונת התפירה של אמו. אירועים אלו נתנו לו יכולות חוש-שישי וכוחות על טבעיים כמו טלפתיה, קשרים עם חייזרים, שליטה על אמצעים מכנים וניחוש נסתרות.

גלר נולד ב-1946, גדל בתל אביב ואפילו שירת בצנחנים ונפצע במלחמת ששת הימים. למעשה היו לו את כל העילות להפוך לגיבור רוחני מקומי, אבל במקום תהילה הביאו לו יכולותיו (או קסמיו) לסבול מתסמונת הישראלית של 'אין נביא בעירו'. גלר היגר ללונדון ומשם זכה לקריירה בינלאומית עשירה, במהלכה השתמש בכוחותיו כדי לעזור בחיפושים אחר נפט ומחצבי יהלומים. גלר אף טען בזמנו, כי ניבא את מותו של נאצר ואף הצליח לעצור את הביג-בן של לונדון.

לאורך כל השנים סבל גלר מזלזול של הקהילה המדעית מצד אחד ושל קהילת הקוסמים מאידך, הוא הואשם בשימוש באמצעי היפנוזה כדי לממש את קסמיו. לשיא הגיע הקוסם ג'יימס ראנדי שמקדיש חלק נכבד מחייו להכפשת שמו של גלר. רנדי אף מעביר הרצאות ופרסם ספר בנושא כשהוא גורף בדרך הון מכובד מלסנוט בגורו הבינלאומי הראשון שהיה לנו פה. האם ניחן גלר בכוחות מאגיים? גם אם לא, הרי שכוחותיו האמיתיים היו תמיד קשורים לכריזמה וליכולת להקסים ולשכנע קהלי ענק והרי אלו היכולות שבאמת נדרשות לכל גורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully