וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייטולות נגד נכדו של חומייני

6.2.2008 / 14:59

עלי אשרגהי, קיווה להתמודד בבחירות לפרלמנט באירן, אך ההשתתפות נאסרה עליו. התירוץ: הוא תומך ברפורמות בשלטון

אירן אסרה על נכדו של המנהיג המהפכן המנוח אייטולה חומייני להתמודד בבחירות לפרלמנט בחודש הבא, כך דיווח העיתון האירני "קרגוזרן". הפרלמנט האירני נתון כיום לשליטת תומכי הנשיא מחמוד אחמדיניג'ד. הבחירות, שייערכו ב-14 במרץ, יבחנו את הפופולריות של הנשיא, שהתחייב בעת עלייתו לשלטון, לחלוק את עושרה של המדינה מנפט בצורה הוגנת יותר אך נכשל בריסון האינפלציה.

לפי החוק האירני, אלו המקווים להתמודד בבחירות באירן צריכים לקבל תחילה את אישור הסוכנות הרגולטורית השמרנית ה"גרדיאן קאונסל", שטירפדה בעבר מאות מועמדים שדגלו ברפורמות במדינה המוסלמית. בין אלו שנמנעה מהם בעבר האפשרות להתמודד בבחירות נמנה עלי אשרגהי, מהנדס אזרחי בן 39 ונכדו של חומייני, מייסד המהפכה האיסלמית של אירן ב-1979.

אשרגהי אמר בראיון ל"קרגוזרן" כי אינו יודע מדוע נדחתה מועמדותו. "שכניי אמרו לי כי נשאלו לגבי חיי הפרטיים, לרבות האם אני מתגלח, האם אני מתפלל, צם או מעשן".

התנועה הרפורמיסטית הובסה בבחירות לפרלמנט ב-2004. באותה שנה נאסרה גם התמודדותה של זהרה אשרגהי, נכדה נוספת של חומייני. הבחירות לפני ארבע שנים עזרו לסלול את הדרך לזכייתו של אחמדיניג'ד במרוץ לנשיאות ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully