וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: החיילים המתעללים מ"מחסום הכבשים"

ניר יהב

6.2.2008 / 14:34

מעדויות תושבי דרום הר חברון עולה כי שני חיילים מגדוד לביא מכים אותם, גונבים מהם ואף ריססו את הכתובת "מוחמד חזיר"

תושבים פלסטינים באיזור דרום הר חברון מדווחים כי בחודשים האחרונים הם עוברים השפלות מצד שני חיילי צה"ל שנמצאים במקום. מעדויות שהגיעו לוואלה! חדשות עולה כי כל אימת שמגיע ג'יפ צה"ל מסוים ל"מחסום הכבשים" באיזור הדרומי של חברון, מבינים התושבים כי בג'יפ נוהגים שני החיילים וכי הם עומדים להכות את העוברים והשבים במחסום. שיא ההשפלה נרשם לפני יומיים כשהחיילים ריססו כתובת גרפיטי שקיללה את הנביא מוחמד.

"הג'יפ המסוים הזה נוהג להגיע למחסום מספר פעמים ביום, ממנו יוצאים שני החיילים מגדוד לביא", סיפרו תושבי האיזור. "ההתעללויות הקשות כוללות מכות קשות, גניבת סיגריות מהעוברים והשבים, שבירת שמשות של מוניות שממתינות בסמוך למחסום, השחתת חנויות ליד המחסום. החיילים אף ביקשו מאחד הפלסטינים להתפשט ודרשו ממנו לשכב על הרצפה בזמן שירד גשם זלעפות. הם בעטו בו נמרצות בגב היכן שנותח למרות שהודיע להם כי נותח שם".

"התעללות של חודשים ארוכים"

לפי העדויות, שלשום ריססו החיילים כתובת גרפיטי, שבה כתבו ברוסית "מוחמד חזיר". לטענת ארגון "יש דין", שגבה עדויות מתושבי האיזור, מנהלת התיאום והקישור בחברון שמעה על כך, והורתה למחוק את הכתובת באופן מיידי. חשוב לציין כי לא מדובר בעדות אחת או שתיים, אלא בעדויות רבות של תושבים העוברים במחסום מדי יום. כולם כאחד התלוננו על אותם שני חיילים שפוגעים בהם מדי יום ביומו, מזה מספר חודשים.

מארגון "יש דין" נמסר כי בכוונתם להגיש תלונה למצ"ח בימים הקרובים. "הארגון מצר על חשיפת מקרה נוסף שבו מתנכלים חיילי צה"ל לאוכלוסייה פלסטינית", נמסר. "התנכלויות מסוג זה הפכו זה מכבר לתופעה יומיומית ואינן דבר חריג. על מנת למגר את התופעה אין די בהצהרות הקבועות כי צה"ל מוקיע התנהגויות מסוג זה אלא יש להחמיר בענישתם של חיילים הנוטלים חלק במעשים אלה".

מדובר צה"ל נמסר כי המקרה נמצא בבדיקה, וכי מבדיקה ראשונית "עולים מספר פרטים שאינם עולים בקנה אחד עם התלונות. צה"ל ממשיך לעסוק בפעילות הסברה לחייליו בנושא מגע עם אוכלוסיה פלסטינית". גורמים צבאיים מוסרים עוד, כי מדי יום נערכות פעילויות הסברה, ובכללן שיחות עם מפקדים, מג"דים ומש"קיות חינוך, לחיילים שבאים במגע יומיומי עם האוכלוסיה הפלסטינית.

לפניות, דיווחים וסיפורים הקשורים למגזר הערבי: nir_yah@hotmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully