וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש התרעות לפיגועים נוספים בדרום"

פנחס וולף

6.2.2008 / 13:10

מפקד המחוז הדרומי של המשטרה הזהיר כי "אזור הדרום פרוץ לחדירת מחבלים". לדבריו, יש להשלים באופן מיידי את בניית הגדר באזור

יומיים לאחר הפיגוע בדימונה, אמר היום (רביעי) מפקד מחוז הדרום של המשטרה, ניצב אורי בר-לב כי יש התרעות לפיגועים נוספים בדרום ורמת המוכנות מאוד גבוהה". הדברים נאמרו במהלך דיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת בעקבות הפיגוע בדימונה שלשום וסכנת הטרור בדרום.

לדבריו, אזור הדרום פרוץ לחדירת מחבלים ממזרח ומדרום. "הפרצה בצד המזרחי של הגדר, באורך עשרה ק"מ, קוראת למחבל", הוא אמר. "מידי יום אלפי פלסטינים נכנסים ללא בקרה דרך פרצות בגבול המזרחי. אנו כבר לא מדברים רק על הפשיעה הנגרמת מהפרצות בגבול. היום מדובר כבר בחיי אדם". בר-לב הוסיף כי מוכרחים להקים מכשול אפקטיבי שיחסום את הפירצה.

ראש עיריית דימונה מאיר כהן אמר בוועדה כי תושבי עירו יחד עם תושבי באר שבע ועומר מוטרדים מאוד מהממצאים ו"רק החלטה נחושה של ממשלת ישראל שמיד תתורגם למעשה תהפוך את תחושות אנשי הדרום לתחושות יותר בטוחות".

"קיימת תשתיות מוכנות לטרור"

ממונה מחוז הדרום במשרד הפנים, דודו כהן, הסביר את הפירצה המזרחית בהתעייפות המערכת. "ישנם קטעים שלמים באזור שבהם מונחות כבר תשתיות מוכנות. אין בעיות תכנוניות ואפשר להתקדם", הוא אמר בוועדה. "ההרגשה היא שהמערכת פשוט התעייפה באיזשהו שלב". בנוגע לגבול עם מצרים, אמר כהן כי אין תוכנית מסודרת ופעולה תכנונית ראויה.

יו"ר הוועדה ח"כ אופיר פינס (העבודה), החליט לקיים דיון בנושא הפרצות בגדר ההפרדה ובגבול עם מצרים בשיתוף ועדת חוץ וביטחון, כפי שהציעה ח"כ מרינה סולודקין (קדימה). הוועדה קראה לממשלה להקצות משאבים לסגירת הקטע של עשרת הק"מ באזור הר חברון. בעניין הגבול הפרוץ עם מצרים, אמר פינס כי "ישראל צריכה להיענות לבקשה להגדלת הכוחות המצרים בגבול. בניית הגדר צריכה להיות פרויקט ישראלי מצרי משותף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully