וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הוועדה: התבטאותו של דרור לא ראויה

ספי קרופסקי

6.2.2008 / 11:49

בהודעה רשמית שפרסמה ועדת וינוגרד נכתב כי "אין לחברי הוועדה יתרון בעניין פירוש תוכן הדו"ח, על פני כל קורא או פרשן אחר"

ועדת וינוגרד הוציאה הודעה רשמית בתגובה לראיון שנתן חבר הוועדה, הפרופ' יחזקאל דרור בו הוא מצוטט כאומר כי "אם אנחנו חושבים שראש הממשלה יקדם את תהליך השלום, זה שיקול מכובד מאוד". פרופ' דרור הוסיף כי "צריך לחשוב מה התוצאות. מה אתה מעדיף? ממשלה של אולמרט וברק או בחירות חדשות שבהן יעלה נתניהו?".

בהודעה נכתב כי "דברי הוועדה הם כל מה שכתוב בדו"ח החלקי ובדו"ח הסופי – ורק מה שכתוב בהם". לשיטתם, "פירושים של הדברים הכתובים בדו"ח – אף אם הם באים מחברי הוועדה – הם באחריות הבלעדית של מי שמשמיע אותם".

בהקשר לפרשנות שהביע דרור כתבו חברי הוועדה האחרים כי "לטעמנו, אין למי שהיו חברי הוועדה יתרון בעניין פירוש תוכן הדו"ח, מסקנותיו או המלצותיו על פני כל קורא או פרשן אחר. מבחינת תפקידו של המסמך, אנו מאמינים כי הוא מדבר בעד עצמו".

כמו כן מותחים חברי הוועדה ביקורת מרומזת על התבטאויותיו של דרור. "יש בינינו מחלוקת לגבי איך ראוי למי שהיו חברים בוועדה לנהוג אחרי פרסום דו"ח שכזה. לא יכולנו למנוע מאלה מאיתנו שרצו להתבטא בנושאי הדו"ח לאחר הגשתו לעשות זאת". עם זאת נכתב כי "מחלוקת זו אינה פוגעת בהסכמה שלנו כי הוועדה עצמה עומדת רק מאחורי מה שנאמר בדו"ח – ומאחורי כל מה שנאמר בו".

עוד מבהירים חברי הוועדה, כי "בעבודת הוועדה פעלנו כולנו על פי עקרונות הנוגעים לתפיסת התפקיד שלנו כחברי וועדה. הקפדנו במיוחד על תפיסת תפקיד שאיננה נכנסת לנושאים הפוליטיים השנויים במחלוקת בציבור". כמו כן מצוין כי בדיונים "לא עלו מעולם שיקולים הנוגעים לשאלות כגון מי ראוי שינהיג את ישראל בשעה זו. אף איננו יודעים מה הן עמדות חברי הוועדה בשאלה זו".

חברי הוועדה מסכמים כי "אנחנו מצרים על כך שיש הלומדים מעמדות, שפורשו כעמדות פוליטיות, המצוטטות מפי מי שהיו חברים בוועדה, כמשהו האוצל על עבודת הוועדה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully