וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: קיצוץ בכמות החשמל לרצועה

ניר יהב

6.2.2008 / 10:22

לפני שבוע אישר בג"ץ להפחית את כמות החשמל לרצועה. בסך הכול תקטן כמות החשמל באחד וחצי מגוואט. בצלם: תקדים מסוכן

מחר (חמישי) תחל ישראל להפחית את כמות החשמל שהיא מוכרת לרצועת עזה, כחלק מצעדי הענישה שהיא נוקטת כנגד אוכלוסייתה האזרחית. זאת לאחר שבשבוע שעבר דחה בג"ץ עתירה של עשרה ארגונים לזכויות אדם כנגד כוונת ישראל לקצץ בכמות החשמל והדלק שהיא מאפשרת לתושבי עזה לרכוש.

על פי התוכנית שהוגשה לבג"ץ, הצבא יפחית בחמישה אחוזים את הזרם בשלושה מתוך עשרה קווי מתח גבוה, באמצעותם מזרימה חברת החשמל הישראלית חשמל לרצועה. "שר הביטחון סבור, כי המשך הצמצום באספקת הדלקים, לצד הצמצום באספקת החשמל, ולצד כלל פעולות הלחימה שנעשות, עשויים לסייע לישראל בלחימה שהיא מנהלת עם ארגון טרור השולט ברצועה", ענתה הפרקליטות בשם שר הביטחון לבג"ץ.

מחר ייושם קיצוץ של חמישה אחוזים בקו מתח אחד, ובשבועיים הבאים יקוצץ הזרם בשני קווים נוספים בחמישה אחוזים כל אחד. בסך הכל, תקטן כמות החשמל הנמכרת לרצועה דרך הרשת באחד וחצי מגוואט.

הארגונים, ביניהם "בצלם", "עדאלה" ו"גישה" מסרו בתגובה כי "הקיצוץ הנוכחי באספקת הדלק והחשמל כבר פוגע ביכולתם של תושבי רצועת עזה לקבל טיפול רפואי ומים נקיים, להיפטר משפכים, לחמם ולהאיר את בתיהם, ולנהל חיים נורמליים. כל זאת ללא כל היגיון בטחוני, אלא במטרה להפעיל לחץ פוליטי. פסק הדין של בג"ץ יצר תקדים מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully