וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינוגרד: "בדיונים לא עלו שיקולים פוליטיים"

ספי קרופסקי

6.2.2008 / 11:37

חברי ועדת וינוגרד פירסמו הודעה הבהרה רשמית בתגובה לדברי חברה, הפרופ' דרור: "פירושים של הדו"ח הם באחריות הבלעדית של מי שמשמיע אותם"

ועדת וינוגרד פרסמה הבוקר (רביעי) הבהרה לתקשורת בעקבות הסערה שעוררו דברי חבר הוועדה הפרופ' יחזקאל דרור, לפיהם אולמרט עדיף על נתניהו. בהודעה נכתב כי "דברי הוועדה הם כל מה שכתוב בדו"ח החלקי ובדו"ח הסופי – ורק מה שכתוב בהם. פירושים של הדברים הכתובים בדו"ח – אף אם הם באים מחברי הוועדה – הם באחריות הבלעדית של מי שמשמיע אותם".

בהקשר לפרשנות שהביע דרור כתבו חברי הוועדה האחרים כי "לטעמנו, אין למי שהיו חברי הוועדה יתרון בעניין פירוש תוכן הדו"ח, מסקנותיו או המלצותיו על פני כל קורא או פרשן אחר. מבחינת תפקידו של המסמך, אנו מאמינים כי הוא מדבר בעד עצמו".

כמו כן מותחים חברי הוועדה ביקורת מרומזת על התבטאויותיו של דרור. "יש בינינו מחלוקת לגבי איך ראוי למי שהיו חברים בוועדה לנהוג אחרי פרסום דו"ח שכזה. לא יכולנו למנוע מאלה מאיתנו שרצו להתבטא בנושאי הדו"ח לאחר הגשתו לעשות זאת". עם זאת נכתב כי "מחלוקת זו אינה פוגעת בהסכמה שלנו כי הוועדה עצמה עומדת רק מאחורי מה שנאמר בדו"ח – ומאחורי כל מה שנאמר בו".

עוד מבהירים חברי הוועדה, כי "בעבודת הוועדה פעלנו כולנו על פי עקרונות הנוגעים לתפיסת התפקיד שלנו כחברי וועדה. הקפדנו במיוחד על תפיסת תפקיד שאיננה נכנסת לנושאים הפוליטיים השנויים במחלוקת בציבור". כמו כן מצוין כי בדיונים "לא עלו מעולם שיקולים הנוגעים לשאלות כגון מי ראוי שינהיג את ישראל בשעה זו. אף איננו יודעים מה הן עמדות חברי הוועדה בשאלה זו".

חברי הוועדה מסכמים כי "אנחנו מצרים על כך שיש הלומדים מעמדות, שפורשו כעמדות פוליטיות, המצוטטות מפי מי שהיו חברים בוועדה, כמשהו האוצל על עבודת הוועדה כולה".

"דברי דרור לא משקפים את הוועדה"

חבר ועדת וינוגרד הפרופ' יחזקאל דרור פרסם הודעה אישית בתגובה לסערה שעוררו דבריו בראיון ל"מעריב", מהם עולה כי הוא מעדיף את אהוד אולמרט כראש ממשלה על פני בנימין נתניהו: "בדברים שצוטטו באופן מעוות בשמי לא הייתה הבעת דעה אישית. הדברים נאמרו בשיחה עם הכתב והתייסחו לאופן שבו הציבור אמור לשקול שאלות ציבוריות וערכיות . לא הייתה בדברים הבעת עמדה כזאת או אחרת, הם אינם מביעים את דעתי האישית והם לא עלו בדיוני ועדת וינוגרד".

"דיברתי כאדם פרטי ולא כחבר הוועדה. אם המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הדברים שאמרתי, זאת בעיה שלה, אין לה שום סיבה", הוסיף דרור בראיון לגלי צה"ל. הוא הוסיף כי "קראתי הבוקר את הדברים. מי שיקרא את הראיון במלואו יבין היטב את דברי ויראה את גישתי המאוזנת והלא פוליטית. לא הבעתי שום דעה אישית".

דרור הוסיף: "לא הבעתי שום העדפה בין ממשלה א' לממשלה ב'. הדברים מבטאים דעה אישית. הדברים כתובים עם סימן שאלה בסוף ולא כתשובה. זה שיקול שצריך לעשות אותו, זאת לא דעה אישית שלי. זאת לא דעה של ועדת וינוגרד. אני מדבר לא וינוגרד. אמרתי את דעתי הפרטית. אין קשר לוועדה היא גמורה כבר. כרגיל אצלי הכל מבוטא בצורה עיניינית ומקצועית ולא פוליטית. לא הבעתי שום העדפה לגבי הבחירות בישראל".

יושב ראש הוועדה השופט בדימוס אליהו וינוגרד אמר כי דבריו של פרופ' דרור נאמרו על דעתו בלבד, ולא עלו במהלך דיוני הוועדה. עם זאת, חברים בוועדה הביעו כעס גדול על הדברים של דרור. לטענתם, הדברים רעים ומזיקים לוועדה. "חשבנו שסיימנו את העבודה, עכשיו מתברר שאנחנו נכנסים לסחרור מחודש", אמר אחד מחברי הוועדה. "מי שטוען שהדו"ח פוליטי, הדברים נופלים לידיו כפרי בשל". ככל הנראה, חברי הוועדה ישחררו היום הודעה רשמית בה הם יתנערו מדבריו של דרור.

מסתבר שפרופ' דרור סיפר לשאר חברי הוועדה כי הוא מתכוון להתראיין בנושא. החברים הזהירו אותו ואמרו לו שהדבר יפגע בדוח, אך הוא הרגיע אותם ואמר: "אגיד הכל בשם עצמי ולא בשם הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully