וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שוק הסלולר ייפתח לתחרות?

צבי זרחיה

5.2.2008 / 22:27

ועדת הכלכלה של הכנסת קוראת להכניס מפעילים וירטואליים לענף. ח"כ ארדן: "צר לי שחברות הסלולר מצאו לנכון להעלות תעריפים"

ועדת הכלכלה קוראת למשרד התקשורת לאשר כניסת מפעילים וירטואליים לשוק הסלולר בישראל. יצוין כי המפעילים הווירטואליים בסלולר אינם צריכים להחזיק בתשתית סלולר, וקיומן נשען על קניית זמן אוויר מהמפעילים הקיימים ומכירתו לציבור.

כמו כן, דרשה הוועדה כי בתוך שבועיים יעביר בכתב משרד התקשורת לוועדת הכלכלה לוח זמנים לקבלת החלטותיו בנושא המפעילים הווירטואליים.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) ציין כי במקביל ישקול קידום חקיקה פרטית לעידוד כניסתם של מפעילים וירטואלים.

לדברי ארדן, "ניתן היה לקדם הכנסת מפעילים וירטואליים בעבר ולהרחיב את התחרות בשוק הסלולר ובכך להביא לירידת מחירים. צר לי שחברות הסלולר מצאו לנכון להעלות תעריפים וזה מחזק את הצורך לעודד את התחרות בשוק הסלולר".

הממשלה קיבלה באוגוסט 2007 החלטה לעידוד מפעילים וירטואליים בתחום הטלפוניה הניידת, ולפיה שר התקשורת יפעל למתן רישיונות או היתרים לצורך כניסת מפעילים נוספים. מאז קבלת החלטה זו, ולמרות שחברות הסלולר אינן מביעות התנגדות לכניסת מפעילים וירטואליים, לא ניתן כל היתר או רישיון לגוף כלשהו, ומשרד התקשורת לא הציג לוח זמנים להתקדמות צפויה בנושא.

יוסי לובטון מחברת HOT אמר כי "הגשנו בקשה לרישיון לפני קרוב לשנה ולא נעננו על ידי משרד התקשורת". לירון גולדברג מחברת מירס אמר כי "אין לנו התנגדות למפעילים נוספים אף כי איננו חושבים שמפעיל חמישי יצליח. השוק ברוויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully