וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "יש להחליט איפה להשלים את הגדר"

5.2.2008 / 17:50

לדברי השר לביטחון פנים, ישראל צריכה להשלים את הבניה באזור הר חברון, בי-ם ובגבול מצרים, אך שיקולים תקציביים מונעים זאת

"הממשלה צריכה להחליט איפה בונים גדר תחילה: באזור דרום הר חברון, בעוטף ירושלים או לאורך גבול ישראל - מצרים". כך אמר היום (שלישי) השר לביטחון פנים אבי דיכטר בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, "מדובר בעלות תקציבית גבוהה מאוד. הדיונים בנושא הם לא פשוטים. אני חושב שצריך לתת עדיפות לגדר בכל המקומות כדי למנוע חדירת מחבלים לישראל, אך ישנם צרכים נוספים למשרדים ממשלתיים אחרים".

השר דיכטר התייחס לאפשרות שהמחבלים שביצעו את הפיגוע אתמול בדימונה הגיעו מאזור חברון: "לא חשוב מאין באו. הפרצות הן מוכרות. לצערי לפני שנה פירצה כזו שימשה את המחבל בפיגוע באילת. יש פרצות בגדר בדרום הר חברון לכן אני לא אופתע אם הגיעו משם. נצטרך גדר באזר ללא ספק. התוואי בגבול מצרים הוא כ-200 ק"מ והקמת גדר שם עומדת על הפרק תקופה די ארוכה. הפרצה משמשת גם להברחת סמים ולפשיעה".

דיכטר גילה כי לאורך השנה האחרונה סוכלו שורה ארוכה של פיגועים ש"חלקם ידוע וחלקם לא". לדבריו, "לא היתה הפסקה מצד ארגוני הטרור לנסות ולהוציא פיגועים. לצערי אתמול לא הצלחנו למנוע פיגוע, אלא רק למזער את נזקו. לא היו הפוגות בניסיונות לפגע בשמונה השנים האחרונות".

"המאמץ לשחרור שליט לא יפסק"

השר לביטחון פנים התייחס לביקורת שהשמיע ח"כ סילבן שלום על הדיונים לשחרור מחבלים עם דם על הידיים: "הדיונים האלה מתבצעים בראש בראשונה כדי להציל חיי אדם. חייל שלנו, בשר מבשרנו, כלוא ברצועת עזה ונצטרך להביא אותו ארצה. אף פיגוע לא יפסיק את מאמצינו להשיבו".

על המעבר הפרוץ ברפיח אמר: "המצרים מסוגלים להחזיר את הסדר על כנו ולייצב את האזור יותר מבעבר. זה רק תלוי בהחלטת המצרים. ממה שאני מתרשם, הם מנסים לייצר מציאות דומה למה שהיה בעבר, אך גם אז היא היתה גרועה. אנחנו מיייחלים למציאות של גבול הרמטי, שמצרים יכולה לספק אותו ללא ספק".

על המשך ירי הקסאמים אמר: "הירי הוא לא באשמת המצרים, בניגוד להברחות אמצעי הלחימה. זו בעיה בין ישראל לארגוני הטרור. נצטרך להפסיקו. מלחמת ההתשה נגדנו חייבת להיפסק". כשנשאל דיכטר באשר לאפשרות להפסיק את הירי ביוזמה, דוגמת מבצע קרקעי, התחמק דיכטר ורק אמר: "יש אפשרויות רבות שלא אוכל לפרטן, אך ניתן להפסיק את הירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully