וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן תפרסם את צוואת בוטו בציבור

5.2.2008 / 14:28

צוואת מנהיגת האופוזיציה שנרצחה הוקראה בפני הנוכחים בהלוויתה, אך רק עתה פורסמה ברבים. בוטו קראה לבעלה להנהיג המפלגה

מפלגתה של בנזיר בוטו, ראש הממשלה לשעבר ומנהיגת האופוזיציה בפקיסטן שנרצחה לפני כחודש וחצי, צפויה לפרסם היום (שלישי) את צוואתה. בצוואה קראה בוטו לבעלה להנהיג את המפלגה והביעה את חששותיה לעתיד המדינה. בוטו נרצחה ב-27 בדצמבר בסיומה של עצרת פוליטית בעיר רוולפינדי.

צוואתה של בוטו הוקראה באופן פרטי על ידי מנהיגי מפלגת העם (PPP ) בשעות שאחרי לווייתה, אך היא עדיין לא פורסמה לציבור. דובר המפלגה אמר כי מטרת פרסום הצוואה היא להסיר הספקות סביב רצונותיה של בוטו לגבי מנהיגות המפלגה. "אני חוששת לעתיד פקיסטן. בבקשה המשיכו במאבק נגד קיצוניות, דיקטטורה, עוני ובורות", כתבה בוטו בצוואה.

תאריך הצוואה, מסמך בן עמוד הכתוב בכתב יד, הוא ה-16 באוקטובר, יומיים לפני שבוטו שבה לפקיסטן משמונה שנים של גלות מרצון.

עם חזרתה לפקיסטן, הודתה בוטו כי היא חוששת לביטחונה ודיברה באופן פומבי על הסכנות האורבות לה מצד קיצוניים איסלמים וגורמים אחרים שהתנגדו לה. ממשלת ארה"ב וסוכנות הביון המרכזית (CIA) אמרו כי בוטו נרצחה על ידי קבוצה איסלמית הקשורה לאל-קאעדה. המשטרה הבריטית עוזרת אף היא לרשויות פקיסטן לחקור את ההתנקשות, אך עדיין לא פירסמה את ממצאיה.

הבן צעיר מדי

לאחר הרצח, אסיף עלי זרדרי, בעלה של בוטו, ובנם בן ה-19 בילוואל בוטו זרדרי, מונו ליו"ר משותפים של מפלגת העם. בצוואתה, אמרה בוטו כי על זרדרי להנהיג את המפלגה. "הייתי רוצה כי בעלי אסיף אלי זרדרי ינהיג אתכם בתקופת הביניים עד שתחליטו מה הצד הבא", כתבה בוטו. "לדעתי, הוא אדם בעל אומץ וכבוד. זרדרי בילה 11 שנים וחצי בכלא ועבר עינויים. הוא בעל שיעור קומה פוליטי המתאים כדי לשמור על המפלגה שלנו מאוחדת".

זרדרי ריצה עונש מאסר בגין אישומי שחיתות, אך כפר באשמה. מאחר ובנו, סטודנט באוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה, עדיין צעיר מדי מכדי לרוץ לפרלמנט, זרדרי הוא המנהיג דה-פקטו של המפלגה, המתכוננת לקראת הבחירות הכלליות שייערכו ב-18 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully