וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם קורא לסיוע בינלאומי בצ'ד

5.2.2008 / 14:09

מועצת הביטחון של האו"ם נענתה לבקשת ממשלת צ'ד, המשוועת לסיוע לאחר מספר ימים של לחימה עזה בבירה נג'מנה

(צילומים: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

מועצת הביטחון של האו"ם קראה היום (שלישי) לקהילה הבינלאומית לתמוך בממשלת צ'ד ובראש הממשלה אידריס אבי המנהל מאבק עקוב מדם מול המורדים. הקריאה נועדה לסלול את הדרך לסיוע זר ל-20 אלף הפליטים שברחו למדינה השכנה קמרון לאחר יומיים של לחימה בבירת צ'ד, נג'מנה. "מועצת הביטחון קוראת למדינות החברות לענות לבקשתה של ממשלת צ'ד ולספק סיוע למדינה", נאמר בהצהרה. בתוך כך, קרא מזכ"ל האו"ם באן קי מון לצדדים בצ'ד להפסיק את הלחימה.

אתמול כוחות צבא הנאמנים לנשיא צ'ד דיווחו, כי הצליחו להדוף את המורדים שצרו על ארמון הנשיאות בבירה נג'מנה מאז יום שבת. מסוקים וטנקים של הממשלה הגנו על ארמנו המבוצר של הנשיא אידריס דבי בבירה מפני המורדים שצרו עליו והציפו את רחובותיה של עיר הבירה, כשהם מצויידים בטנדרים ובמקלעים.

כלי רכב שרופים וגופות רבות מעטרים כעת את רחובות נג'מנה, שהפכה לעיר רפאים לאחר יומיים של לחימה, שבמהלכה נפצעו על פי הערכות מאות בני אדם.

מתקפת המורדים, שמוקיעים את שלטונו בן 18 השנה של דבי כמושחת ודיקטטורי, היא השנייה בשנתיים האחרונות. בעקבות הלחימה פינו צרפת וממשלות זרות אחרות את אזרחיהם מהמדינה האפריקאית יצרנית הנפט, שלה היסטוריה של מלחמות והפיכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully