וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לנציגים בחו"ל: דו"ח וינוגרד קשה

ספי קרופסקי

5.2.2008 / 13:52

במכתב ששלחה לנציגויות ישראל כתבה שרת החוץ כי "הדו"ח מציב בפני ההנהגה הישראלית ראי ממנו נשקפת תמונה קשה"

כשבוע לאחר פרסום מסקנות דו"ח וינוגרד הסופי, נודע היום (שלישי) כי שרת החוץ, ציפי לבני, פנתה במכתב לנציגויות ישראל בחו"ל במטרה להכווין את תהליך ההסברה באשר למסקנותיו של הדו"ח.

"בימים אלה שלאחר פרסומו של דו"ח וינוגרד ראיתי לנכון לפנות אליכם במספר מילים", כותבת לבני. "הדו"ח מציב בפני ההנהגה הישראלית ראי ממנו נשקפת תמונה קשה, לצד קריאת כיוון ברורה באשר ליעדים ותהליכי העבודה שיש לנקוט בהם בעתיד".

בהיבט המדיני מציינת לבני: "אין בעובדה כי החלטת האו"ם 1701 הוצגה בדו"ח כהישג בכדי להקל על חומרתו. יחד עם זאת ראיתי לנכון להודות לעובדי המשרד על העבודה המאומצת שנעשתה במהלך המלחמה ושהביאה לגיבוש החלטת האו"ם בעבודת מטה אשר צוינה לטובה בדו"ח".

כחלק מתהליך הפקת הלקחים בעקבות הדו"ח מוסיפה השרה כי "בכוונתנו למנות צוותים מיוחדים אשר יעסקו בהיערכות משרד החוץ למצבי חירום עתידיים בכלל ההיבטים השונים, ובהם ההסברה. מנכ"ל המשרד יוציא את כתבי המינוי כבר בימים הקרובים".

לבני מודה בסיכומו של המכתב לחברי הסגל הדיפלומטי "אשר תרמו כל אחד בתחומו לתרגום הרעיון המדיני למציאות, ובצד התחושה הקשה שהותירה המלחמה בכולנו אני תקווה שכל אחד מכם מרגיש שותף לעשייה".

"אין לי ספק כי פעילות מאומצת וראויה זו תרמה לשינוי המובהק בתהליכי קבלת ההחלטות בישראל ויצרה את ההבנה כי ארגז הכלים של מדינת ישראל אינו כולל רק כלים צבאיים אלא גם כלים מדיניים, עליהם אמונים אנשי שירות החוץ", סיכמה השרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully