וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קציני צה"ל הדליפו חומר מסווג במלחמה"

פנחס וולף

5.2.2008 / 13:05

בדיון בכנסת נמסר ממבקר המדינה, כי נושאים מסווגים נחשפו בראיונות ובהדלפות לתקשורת. מטה ההסברה הלאומי יוקם בעלות 4 מיליון שקל

"במהלך המלחמה נחשף מידע מסווג על ידי קציני צה"ל בתקשורת. יש בידינו אינפורמציה בדבר חשיפת נושאים מסווגים בהופעות בתקשורת, במהלך ראיונות, פרשנויות והדלפות". כך אמרו היום (שלישי) נציגי משרד מבקר המדינה בדיון הוועדה לביקורת המדינה, שעסק בנושא ההסברה בזמן מלחמת לבנון השניה.

בדיון נאמר, כי "יחידת הצנוזרה הצבאית לא היתה מוכנה כראוי לטיפול במדיניות הפתיחות התקשורתית המבוקרת של צה"ל". לדברי משרד המבקר, נוכח הכשל המתמשך בנושא ההסברה, מוטל על משרד ראש הממשלה לעגן את תפיסת ההסברה בחוק. ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), הזכיר, כי לפי מסקנות דו"ח וינוגרד "האחריות על ההדלפות מוטלת על הדרג המדיני והצבאי".

מזכיר הממשלה עובד יחזקאל שהשתתף בדיון הכריז, כי הממשלה ונציבות שירות המדינה סיכמו על מבנה מטה הסברה לאומי עליו הוכרז לפני כחצי שנה. עלות המטה תהיה ארבעה מיליון שקלים בשנה, ובראשו יעמוד דובר הסוכנות היהודית, ירדן ותיקאי.

ח"כ לימור לבנת (ליכוד), הזכירה לחברי הוועדה, כי במהלך המלחמה לא עסקה שרת החוץ בהסברה, אלא בטלפונים. "היה אדם אחד שעסק בהסברת המדינה ביוזמה אישית שלו, וזה בנימין נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully