וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי הגדול: קלינטון ומק'קיין בראש

5.2.2008 / 6:10

ברק אובמה מצמצם את הפער מול הילרי קלינטון, ששוב הזילה דמעות. בצד הרפובליקני, המתמודדים מתחרים מי יותר שמרן

מספר שעות לפני פתיחת הקלפיות ב"סופר טיוזדיי", במהלכו ייערכו בחירות מקדימות ב-22 מדינות, נראה כי מערכת הבחירות הנוכחית הצליחה להוציא את האמריקאים מהאדישות. המוני בני אדם פוקדים את כינוסי הבחירות של המתמודדים ואחוזי ההצבעה צפויים לשבור שיאים. בינתיים, המתמודדים מנצלים את השעות האחרונות כדי לשכנע את אחרוני המתלבטים להצביע עבורם.

במפלגה הדמוקרטית, ברק אובמה הולך ומצמם את הפער מול הילרי קלינטון. מקורבים לאובמה אמרו כי אם הבחירות היו נערכות בעוד מספר ימים, אין ספק כי הוא היה מנחיל תבוסה לקלינטון. אובמה, שזכה לחיבוק חם משושלת קנדי וממנחת הטוק שואו הידועה אופרה וינפרי, אמר בכנס בחירות בניו ג'רזי כי "הגיע הזמן להביא את השינוי למפלגה הדמוקרטית ולארה"ב". אובמה התייחס גם לתמיכתה של קלינטון ביציאה למלחמה בעירק ואמר כי "נגדי לא יוכלי לטעון שתמכתי במלחמה לעירק, כי אני התנגדתי לה עוד מהרגע הראשון".

קלינטון, שסובלת משפעת ואיבדה כמעט את קולה, השתמשה שוב בנשק שהביא לה את הניצחון בניו המפשייר - דמעות. בכנס תמיכה שנערך בקמפוס של אוניברסיטת ייל בקונטיקט הזילה שוב הסנטורית מניו-יורק דמעה לאחר שהוצגה על ידי פרופסור למשפטים, שלימד אותה במהלך לימודיה באוניברסיטה. בראיון שהעניקה הלילה לתוכנית הלייט-נייט של דיוויד לטרמן, התייחסה הילרי לנוכחותו המסיבית של בעלה בקמפיין ואמרה כי "בבית הלבן שנינו יודעים מי ילבש את המכנסיים". קלינטון גם התוודתה כי מצאה אתמול זמן כדי לצפות בסופרבול ואף שתתה בירה.

השמרנים לא מרוצים ממק'קיין

בצד הרפובליקני, מקווה הסנטור ג'ון מק'קיין לזכות בניצחון מוחץ. הסקרים חוזים למק'קיין יתרון ניכר על פני רומני וצופים כי הוא יזכה בניצחון ברוב המדינות. עם זאת, נראה כי הגרעין הקשה של המפלגה הרפובליקנית לא מרוצה מיתרונו של מק'קיין, שנתפס בעיניהם כליברל. שני פרשנים רפובליקנים ידועים, מתחו עליו ביקורת קשה ואמרו כי הוא לא"רפובליקן אמיתי".

מק'קיין מצידו לא מתרגש מהביקורת וטוען כי במהלך שנותיו בסנאט, הוא שמר על קו רפובליקני. הוא הוסיף כי דווקא דימויו יכול לסייע לו בקרב המרכז הפוליטי ולשפר את סיכוייו לנצח בבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully