וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

5.2.2008 / 0:13

הירידות הופיעו על רקע נתונים חדשים שמצביעים שוב על היחלשות הכלכלה האמריקאית: עלייה חדה חלה בפיטורי עובדים בינואר

וול סטריט פתחה את שבוע המסחר בירידות: מדד נאסד"ק איבד כ-1.3% ל-2,382 נקודות בעוד מדד דאו ג'ונס נסוג בכ-0.8% ל-12,635 נקודות.

הירידות היום הופיעו על רקע נתונים חדשים שמצביעים שוב על היחלשות הכלכלה האמריקאית במהירות: עלייה חדה חלה בפיטורי עובדים בחודש ינואר - מספר העובדים שקוצצו בחודש ינואר הגיע לכ-75 אלף איש, עלייה של כ-68% מכ-45 אלף איש שפוטרו בחודש דצמבר 2007. במקביל, נפלו ההזמנות החדשות מבתי החרושת בארה"ב מתחת לציפיות.

בנוסף, מסר הבנק הפדרלי כי הבנקים בארה"ב מקשיחים את תקני ההלוואות שלהם, מה שהעמיק את החששות מפני מחנק אשראי למשקיעים, למרות פעולותיו המוניטריות של הבנק הפדרלי.

מנגד, צופים האנליסטים המובילים בוול סטריט המשך שנה חיובית, על אף שנפתחה במפולת בשווקים ובצמיחה דלה ברווחים. לדבריהם, צפויים רווחי החברות הגדולות בוול סטריט, הכלולות במדד S&P 500 לצמוח ב-50% ברבעון האחרון של 2008 ברבעון השלישי. לפי התחזיות, יצמחו הרווחים ב-20%, ואילו ברבעונים הראשונים תהיה הצמיחה דלה עד אפסית. ברבעון הראשון צפויה צמיחה של 2.6% ובשני 3.5%.

בעקבות הגשת הרכש של מיקרוסופט (-0.85% , 30.19) ליאהו (3.35% , 29.33), דיווח היום עיתון ה"טיימס" הבריטי כי מיקרוסופט מתכננת לנצל את מעמדה כבעלת מניות ביאהו כדי לבצע הפיכה במועצת המנהלים. הפרסום מגיע על רקע דיווחים לפיהם יאהו שוקלת לכרות ברית עסקית עם יריבתה המרה, גוגל, כדי להימנע מלהירכש על ידי מיקרוסופט. לדברי מקורבים לחברה, רואה יאהו בהצעת הרכש של מיקרוסופט, המתבססת על שווי של 32 דולר למניה, הצעה נמוכה מדי.

כזכור, הודיעה מיקרוסופט ביום שישי על הצעת רכש ליאהו במחיר ששיקף פרמייה של 62% על מחיר המניה של יאהו. בתגובה להצעה, זינקה מנייתה של יאהו בשיעור של כ-50% ומניותיה של מיקרוסופט נפלו בשיעור של כמעט 7%.

סמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט אמר כי החברה תיאלץ ללוות כסף בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה כדי לממן רכישת יאהו. מהצד השני של העסקה, הודיעה יאהו כי יקח לה זמן רב לשקול את הצעתה של מיקרוסופט. העסקה משקפת ליאהו שווי של 44.6 מיליארד דולר.

גוגל (-3.97% , 495.43), שאיבדה כ-9% ביום שישי, המשיכה לאבד גובה לאחר שהגיבה לראשונה להצעת הרכש והאשימה את מיקרוסופט בניסיון להרחיב את מונופול התוכנה שלה אל תחום האינטרנט. דיוויד דראמונד, סגן נשיא בכיר בגוגל וסמנכ"ל המשפטים שלה, אמר בבלוג שלו כי הצירוף של מיקרוסופט ויאהו עלול לחתור תחת התחרות באינטרנט, וקרא לרגולטורים למנוע את המיזוג. הוא טען כי כוחה של מיקרוסופט נובע ממונופול בן עשורים שיש לה עם מערכת ההפעלה חלונות, והדפדפן אקספלורר.

בעקבות שפל חסר תקדים במחיר המניה של חברת דל (-1.62% , 20.02), הודיעה יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם על כוונתה לקצץ יותר מ-1,200 משרות בחברה בעקבות ירידה במכירותיה ועל רקע כוונותיה לפטר כ-10% מהעובדים בחברה.מדובר בגל הפיטורים הגדול ביותר בענקית המחשבים מאז מאי, אז הכריזה דל כי היא מתכננת לפטר 10% מעובדיה. נכון לסוף אוקטובר, העסיקה דל 88,500 עובדים ברחבי העולם.

ביום שישי הודיעה ענקית התקופות הגנריות טבע (1.91% , 46.45) כי אין בכוונתה לשווק מחדש, בשלב זה, את התרופה הפרוטוניקס. ביום חמישי עוד העריכו כי טבע תמשיך לשווק את הפרוטוניקס לאחר שווית', יצרנית התרופה המקורית, לא הצליחה להגיע להסכם בעניין עם החברה ישראלית והשיקה אף היא גירסה גנרית לתרופה. ווית' וטבע מנהלות בבית המשפט מאבק משפטי לשיווק התרופה בבית המשפט בניו ג'רסי.

מניית רדקום (-2.35% , 0.83) ירדה למרות שלאחר שלושה רבעונים לא מוצלחים הציגה החברה חזרה לאיזון ורווחיות ברבעון הרביעי. החברה רשמה הכנסות של 4.9 מיליון דולר - עלייה של 62% לעומת הרבעון הקודם בו הציגה הכנסות של 3 מיליון דולר וירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 52 אלף דולר, לעומת הפסד של 700 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2006 והפסד של 2.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007.

מניית סיליקום (14.07% , 16.7) זינקה בניגוד למגמה הכללית, וזאת לאחר שהחברה הודיעה על כניסתה לסין. החברה, המייצרת כרטיסי תקשורת לקישור בין שרתים לרשתות המחשוב הארגוניות, חתמה על הסכם ראשון עם חברה סינית, בהיקף של 1.8 מיליון דולר. סיליקום תיארה את הלקוח החדש כ"אחת החברות הגדולות לשרתים ביתיים בסין".

בבית ההשקעות אופנהיימר מאמינים שנפילה של 41% במניית הביוטכנולוגיה אומריקס (-1.62% , 20.1) מהווה הזדמנות קנייה. אומריקס מפתחת מוצרים ביולוגיים לעצירת דימומים בניתוחים וליצירת חיסונים פאסיוויים (נוגדנים). באופנהיימר חזרו על מחיר היעד, 45 דולרים - יותר מכפול ממחיר המניה היום בפתיחת המסחר, כ-20.4 דולר - למרות שהתחזית ל-2008 נחתכה באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully