וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועה"ב הביעה תמיכה בממשלת צ'אד

שי אילן

4.2.2008 / 18:46

צרפת זימנה את הישיבה המיוחדת, אבל בשל ההתנגדות הרוסית לא הצליחה להעביר החלטה עם ניסוח תקיף, שיאפשר שימוש בכוח

מועצת הביטחון קראה למדינות החברות באו"ם לתמוך בממשלת צ'אד, כפי שמתחייב מאמנת האו"ם. המועצה העבירה החלטה לא מחייבת, בעקבות הסתייגויותיה של רוסיה. הנוסח הראשון, שחובר על ידי צרפת כלל ניסוח הקורא למדינות לתמוך בממשלתו של אידריס דבי "בכל דרך שיידרש", רמז לשימוש בכוח.

הישיבה המיוחדת של המועצה זומנה על ידי צרפת, דרום אפריקה, לוב ובורקינה פאסו. בהחלטתה גם נכללה קריאה לכל מדינות האזור "לכבד את הגבולות המשותפים" באזור. בנוסח הראשוני נכללה פנייה ספציפית לסודן בעניין זה, אבל היא הושמטה מהנוסח הסופי.

אלפי אזרחים ברחו מבירת צ'אד נדג'מנה, אחרי מתקפה בת יומיים של המורדים, המנסים להפיל את הממשלה. המורדים נסוגו, אבל הבטיחו שהם יחזרו וימשיכו בניסיונותיהם להפיל את הנשיא דבי. הממשלה טענה שהיא הצליחה להדוף את המורדים, אולם הם טוענים מנגד שנסיגתם נועדה לאפשר לאזרחים להתפנות מאזור הלחימה. על פי דיווחים, מחוץ לבירה נמשכת הלחימה, וגופות מוטלות בכל מקום.

סודן תומכת במורדים

המורדים בצ'אד הם גוף שהורכב לפני כחודשיים משלושה ארגונים המתנגדים לממשל בן 18 השנים של אידריס דבי, הנשיא הנוכחי. הם מאשימים את הנשיא בשחיתות, ובהעדפת בני שבטו, שמהווים 3%מהאוכלוסיה, על פני שאר האזרחים. עוד נטען נגדו שהוא זייף את תוצאות הבחירות כדי להישאר בשלטון. אחרי שדבי העביר החלטה המאפשרת לו להיבחר לקדנציה שלישית, התעורר נגדו גל של ביקורת, ורבים ערקו מהצבא של צ'אד לכוחות האנטי ממשלתיים.

המורדים נהנים מתמיכתה של ממשלת סודן, למרות שבסודן מכחישים את הדברים. סודן תומכת במורדים משום שרבים ממתנגדי המשטר הסודני מדרפור מצאו מקלט בצ'אד והם מסייעים למשטרו של דבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully