וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים עזבו את הכנסת בזמן נאום רה"מ

פנחס וולף ואורי טננבוים

4.2.2008 / 19:13

סערה בדיון על דו"ח וינוגרד: נציגי המשפחות השכולות יצאו מהמליאה בהפגנתיות. אולמרט: ”אני נושא באחריות עליונה לכל הכשלים”. הכנסת הצביעה בעד הודעתו

ערוץ הכנסת

סערה בדיון המיוחד של הכנסת על דו"ח וינוגרד הסופי. בעקבות הוראתה של יו"ר הכנסת דליה איציק להוציא מהיציע המיוחד של המליאה את אחד ההורים השכולים שנכחו בדיון, עזבו כל ההורים השכולים בהפגנתיות את הדיון. "שני בנים היו לי במלחמה, איפה כולם היו", צעקה אם שכולה, ואילו הורה נוסף צעק לעבר איציק: "אין לך כבוד".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) קרא לחברי הכנסת לצאת יחד עם ההורים השכולים. אריאל וחבר מפלגתו ח"כ אריה אלדד עזבו את המליאה לאות הזדהות. רא "אי אפשר לשבת כאן ולהמשיך לשמוע את השקרים של אולמרט", הפטיר אלדד כשיצא מהמליאה. נאומו של ראש הממשלה הופרע פעמים רבות בקריאות ביניים של חברי הכנסת, וח"כ גלעד ארדן (ליכוד) אף הוצא מהמליאה.

בתום הדיון הצביעה הכנסת בעד הודעת ראש הממשלה ברוב של 59 חברי כנסת נגד 53 מתנגדים. ח"כ אברהם רביץ (יהדות התורה) נמנע.

"אני נושא באחריות העליונה לכל הכשלים", אמר אולמרט בהודעתו. "אמרתי זאת ביום סיום הלחימה, ומעולם לא ניסיתי להתחמק ממנה". אולמרט אמר, כי "אין דמוקרטיה אפקטיבית ללא נשיאה באחריות. אשתמש באחריות זו כדי לתקן את הליקויים ואת הפגמים".

"ידענו מראש כי הסיכוי להחזיר את החיילים החטופים במבצע צבאי הוא קטן מאוד", הודה אולמרט, אך אמר, כי "יעדי המלחמה שהצבנו היו מידתיים וסבירים".

"נתקן את הכשלים"

אולמרט הציג בנאומו כתב הגנה על ההחלטה לצאת למלחמה, על אופן קבלת ההחלטות ועל מהלכי המלחמה. בנוסף תקף גם את מבקריו. "האשימו אותי, את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל בספין מושחת במה שקשור ללחימת צה"ל ב-48 השעות האחרונות", אמר. "אני מאמין שוועדת וינוגרד נתנה מענה מוחץ ומנומק שמבוסס על בדיקה מקיפה".

"אמרת לי שאתה תומך במהלך הקרקעי", אמר אולמרט ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "אל תיתן את ידך ואת קולך לטון המתלהם. הפסיקו את ההשמצות חסרות הבסיס על שמפניה וחגיגות".

בסוף נאומו התייחס אולמרט לדו"ח. "אפשר להתווכח עם דו"ח הוועדה, להסכים איתו או לחלוק עליו, אך ראוי לבקש מכל החברים: לא לגרור את חברי ועדת וינוגרד לוויכוח הפוליטי. מדובר באנשים רציניים והגונים". אולמרט הבטיח לתקן את הכשלים בהם הודה. "את החולשות נחזק, את הכשלים נתקן, את הלקחים נפיק ואת החיילים נחבק ונאהב", אמר.

"ועדת וינוגרד מחייבת את עם ישראל כולו, ובראש ובראשונה את הנהגתו, לחשבון נפש יסודי - לא רק על כשלי מלחמת לבנון, אלא גם על ערכים שנשחקו בשנים האחרונות – היעדר חמלה, חוסר מידתיות, חוסר טיפול ראוי בחלקים חלשים של החברה הישראלית", אמר ראש הממשלה.

המילואימניקים הפגינו מול הכנסת

במהלך הדיון המיוחד במליאה הפגינו מאות אנשי מילואים והורים שכולים מול משכן הכנסת, בקריאה להתפטרותו של ראש הממשלה. המפגינים נשאו לפידים, ובעת נאומו של אולמרט השמיעו קריאות בוז. בנוסף, ליאורה חסון, אמו של גיא חסון ז"ל, שנהרג במבצע הקרקעי בתום המלחמה, הקריאה מכתב שכתבה לבנה.

"חינכתי אותך ואת אחיך לאהבת הארץ, בידיעה שאין לנו ארץ אחרת", כתבה חסון לבנה שנהרג. "אני מבקשת סליחה שלא השכלתי לחנך אותך במדינה שההנהגה בה ראויה. אני מבטיחה למען אחיך והרבה בנים נפלאים אחרים להילחם בהם עד שיהיו ראויים". "אולמרט לא הבין את תחושותיי", הוסיפה חסון. "רק אבא, האורז לבנו תיק למילואים או נשאר ער בלילה מהחרדה לשלומו, יבין את תחושותיי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully