וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה בראשות צבי ענבר תחקור חיסול שחאדה

נתיב נחמני

4.2.2008 / 19:24

בהפצצת ביתו של שחאדה ב-2002 נהרגו 14 בני אדם. בעקבות עתירה לבג"ץ, הסכימה הפרקליטות לחקור נסיבות החיסול

פרקליטות המדינה הציגה היום (שני) בפני בית המשפט העליון את הרכב הוועדה, שתחקור את נסיבות הפצצת ביתו של סלאח שחאדה, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בעזה ביולי 2002, בה חוסל שחאדה ובמסגרתה נהרגו 14 בני אדם חפים מפשע. בראש הוועדה, שתחקור את הליך התכנון והביצוע של החיסול, יעמוד תא"ל (במיל') צבי ענבר, שכיהן בעבר כפרקליט הצבאי הראשי וכיועץ המשפטי של הכנסת.

את הרכב הוועדה הציג לבית המשפט העליון עו"ד שי ניצן מפרקליטות המדינה בעקבות עתירת יואב הס, פעיל בתנועת "יש גבול", לחייב את המדינה לערוך חקירה פלילית את מתכנני הסיכול הממוקד. כבר ארבע שנים שהמדינה מסרבת לחקור את נסיבות החיסול, אך בעקבות הלחצים מצד תנועת "יש גבול", הוחלט לפני כארבעה חודשים על הקמת ועדה שתעשה זאת.

בנוסף לענבר מונו גם אלוף (במיל') יצחק איתן, לשעבר אלוף פיקוד מרכז בצה"ל ויצחק דר, לשעבר ראש האגף לענייני ישראל וזרים בשב"כ.בין יתר הנושאים אותם תבדוק הוועדה, תעמוד שאלת צידוק הפגיעה בשחאדה והאם היה אפשר לבצע את הסיכול בצורה ממוקדת יותר ולא כזו שתפגע בחפים מפשע שהיו בקרבתו.

"המדינה טענה, ועודנה טוענת, כי אין ולא היה מקום להורות על חקירה פלילית בפרשה זו", כתב המשנה לפרקליט המדינה לבית המשפט, "לאור מינוי הועדה וקביעת סמכויותיה, סבורה המדינה כי העתירה שלפנינו התייתרה, ולפיכך דינה להידחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully