וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: מרצי הסגל הזוטר לא יקבלו קביעות

ספי קרופסקי

4.2.2008 / 15:53

שרת החינוך אמרה את הדברים במסגרת מו"מ לשיפור תנאי העסקת המרצים. "ייבנה מנגנון סביר, בו לא יהיו חודשי שכר לא משולמים"

שרת החינוך יולי תמיר אמרה היום (שני) כי 4,500 מרצי הסגל הזוטר לא יקבלו קביעות. זאת, במסגרת המשא ומתן שמתנהל איתם על שיפור תנאי העסקתם. תמיר אמרה את הדברים במהלך דיון שעסק בנושא בוועדת החינוך בכנסת.

תמיר ציינה כי במשרדה "מנסים לאמץ מודל שלפיו המרצים הזוטרים לא יהפכו להיות חברי סגל קבועים", אולם לחלופין, "ייבנה מנגנון העסקה סביר שבו לא יהיו חודשי שכר לא משולמים". נציגי הסגל הזוטר, המייצגים 40% מכוח ההוראה באוניברסיטאות ו-80% מכוח ההוראה במכללות האקדמיות, מלינים זו תקופה ארוכה על תנאי העסקתם.

המרצים הזוטרים אינם מקבלים פיצויי פיטורין, פנסיה, זכויות סוציאליות ותקופת העסקתם נמשכת לאורך שמונה חודשים שלאחריהם הם מפוטרים עם סיום הלימודים ותחילת חופשת הקיץ במוסדות האקדמיים. על כך אמרה תמיר, כי מבחינתה "לא יהיה מצב שלא תהיה למרצי החוץ פנסיה".

עם זאת, טענה השרה כי "הבעיות של ההעסקה הזו הן בעיות מתמשכות גם בגלל ששנים לא נפתחו מסלולי תקן חדשים. אנשים שבאו לשנה שנתיים עד להשגת תקן נשארו כלואים במשך שנים".
"אנחנו עדיין מנסים לבחון מספר סוגיות בעניין", הוסיפה השרה, וציינה כי במשרדה "מנסים לבנות מודל שלפיו מרצי החוץ לא יהפכו להיות חברי סגל קבועים, אבל ייבנה מנגנון העסקה סביר שבו לא יהיו חודשי שכר לא משולמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully