וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמת שיצטער על המכתב

ענת קם

4.2.2008 / 15:44

הידיעה על המכתב השני של גלעד שליט נמצאה בידי כלי תקשורת רבים, איך זה שרק מעריב ובן כספית פרסמו אותה?

בכותרת הראשית של מעריב מדווח היום העיתונאי בן כספית על מכתב נוסף שהועבר מהחייל החטוף גלעד שליט למשפחתו. בכותרת מצוטטים גורמים ערביים שמודיעים כי אות חיים נוסף הועבר למשפחת שליט.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי מידע בדבר המכתב נמצא בידי כל כלי תקשורת רבים בארץ מזה כחודשיים. כולם הגישו את הידיעה לאישור הצנזורה אולם זו פסלה את הפרסום באופן גורף. ידיעות אחרונות אף הגיש למעלה מעשר בקשות לפרסום העניין, האחרונה שבהן הוגשה אמש. עוד נודע, כי מעריב כלל לא הגיש את הידיעה לאישור הצנזורה.

גורמים בכלי התקשורת שהגישו בעבר את הידיעה לאישור הצנזורה אמרו, כי נמסר להם שכל פרסום בדבר המכתב עלול לפגוע באופן ממשי במשא ומתן בעסקת שליט ואף לפגוע בשלומו. לאור זאת, הדבר לא פורסם עד עתה. כיוון שמעריב לא הגיש את הידיעה לאישור, לא נמסרה לו תגובה דומה. עם זאת, גורם עיתונאי אמר כי כל ידיעה בנושא שבויים ונעדרים חייבת את אישור הצנזורה ולא ייתכן כי עורכי מעריב לא ידעו מכך.

עורך בכיר באחת ממערכות החדשות אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "זה כבר לא מלחמה בין שני גופי תקשורת, המלחמה היא מדינת ישראל נגד מעריב. בשביל כותרת בעיתון לסכן חיים של חייל? נשברו כל החוקים".

עבירת צנזורה מסוג זה מובאות לדיון בפני "ועדת השלושה", מעין בית משפט המוסמך לדון בעבירות אלו. בוועדה חברים נציג צבא, הממונה על ידי הרמטכ"ל, נציג העיתונות מטעם ועדת העורכים ונציג ציבור, לרוב גורם משפטי. בסמכות הועדה להטיל סנקציות על מעריב ובכללן קנס כספי.

בן כספית ומעריב סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully