וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה משדרות? תתפלל שלא ייפול עלייך קאסם

4.2.2008 / 15:22

תחנות המיגון שפיזרו בעיר משרד הביטחון ופיקוד העורף אינן נגישות לבעלי מוגבלויות. דובר צה"ל: "פועלים למציאת פתרון"

נפילות קאסם בשדרות הפכו כבר לאירוע שבשגרה. אך למרות שלתושבי העיר יש תחנות מיגון להתגונן בתוכן מפני הטילים, נראה ששוב מדינת ישראל לא חשבה על אוכלוסיית הנכים.

מבדיקה שערכה עמותת "נתחנה כדרך חיים", עולה כי תחנות המיגון בשדרות אינן נגישות כלל לנכים: פתח התחנה עומד על 60 ס"מ בלבד ואינו מאפשר כניסה לבעלי כיסאות גלגלים, ובחלק מהתחנות ישנה מדרגה. כך שהברירה היחידה שמדינת ישראל מותירה לנכים על מנת להתגונן, הוא בעיקר להתפלל.

תחנות המיגון הן חלק מהערכות משרד הביטחון ופיקוד העורף לירי הקאסמים על העיר. כחלק מההערכות לפתיחת שנת הלימודים הנוכחית, פוזרו בעיר עשרות תחנות מיגון, במטרה להגן על התלמידים בשעה שאלה מחכים להסעות לבתי הספר. ישראל קקון, תושב שדרות שגילה את הדבר, פנה לעמותת 'נתינה כדרך חיים'.

"זו לא "עשיית טובה" לדאוג לבטחון כל התושבים", אומר יו"ר העמותה עודד ווייס, "זו דרישה מינמלית מחברה אנושית שרואה תמיד את צרכיה כל תושביה. החשיבה על הזולת עבורנו הוא צורך קיומי. עד שזה יקרה אנחנו בפירוש חברה נכה".

בעקבות דרישת נכים משדרות, פנה ח"כ רן כהן לאלוף פיקוד העורף, האלוף יאיר גולן, בבקשה להתאים את התחנות, כך שיהיו נגישות גם לבעלי מוגבלויות. "מדינת ישראל לא יכולה להפקיר אנשים עם מוגבלות לחסדי משלחי הקסאמים", אומר ח"כ כהן, "מבחינה תקציבית הדבר לא אמור להיות יקר, ואין סיבה שלא לספק להם ביטחון מינימלי"

"הפרויקט בוצע בתכנון מהיר"

גורמים בפיקוד העורף אומרים כי התחנות היו מיועדות מלכתחילה עבור תלמידי העיר, אולם עם פנייתם של תושבי העיר בעלי מוגבלויות נעשה מאמץ למצוא תקציב למיקום עשר תחנות מיגון הנגישות לנכים, בתיאום עם האוכלוסיה המקומית.

מדובר צה"ל נמסר כי "עם פתיחת שנת הלימודים נתבקשה מערכת הביטחון לתכנן ולהציב תחנות הסעה ממוגנות לתלמידי בתי הספר בשדרות. הפרויקט, שנוהל כפרויקט חירום, בוצע בתכנון מהיר תוך התחשבות בתנאי השטח הפיזיים ובהגדרתו, נועד לתת מחסה לתלמידים בעת הישמע "צבע אדום". לאחר הצבת התחנות הממוגנות בשדרות הסתבר כי הן משמשות את מרבית תושבי העיר ובתוכם בעלי מוגבלויות. נציג פיקוד העורף נפגש עם יו"ר הנכים בעיר אשר מיפה כ-10 תחנות מרכזיות בהן הנכים בעיר עושים שימוש. לפיכך, פועל פיקוד העורף בימים אלו למציאת פיתרון תקציבי ומיגוני שיביא להבאתן של מספר תחנות עבור בעלי המוגבלויות הפיזיות בעיר. בנוסף הוחלט לאור הניסיון ממקרה זה כי תחנות ההסעה הממוגנות שיבנו בהמשך יותאמו מראש לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully