וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשה המוכה זוכתה מהרג בעלה

קובי מנדל

4.2.2008 / 15:33

האשה הכתה את בעלה למוות במהלך ריב והורשעה בגרימת מותו ברשלנות. השופט: "היה זה פרי באושים של עשרות שנות התעללות"

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה היום (שני) מעבירת הריגה את אנה דוקלסקי מחדרה, והרשיע אותה בגרימת מותו ברשלנות של בעלה בוריס בחודש מאי 2006 בדירתם. במהלך חייהם המשותפים סבלה הנאשמת מהתפרצויות זעם תכופות של בעלה, שהתבטאו באלימות פיזית ומילולית כלפיה, וכן בהשפלות קשות.

המנוח היה עיוור וקטוע רגל ובמשך שנים סבל ממחלות כרוניות קשות ונזקק לטיפול צמוד. אולם חרף התנהגותו האלימה, סעדה אותו אשתו בחוליו כל שנות מחלתו, וטיפלה בו במסירות.

בתחילת מאי 2006, בהיותם בדירה, התפתח ויכוח בין שני הזוג. הבעל צעק על אשתו, קילל אותה והטיח בה האשמות גסות. התביעה ציינה כי במשך שעות ארוכות המשיך הבעל לצעוק, לגדף ולהעליב את אשתו. לפתע, השליך המנוח מעמד לסיגריות לעבר הנאשמת. בתגובה, הכתה הנאשמת את המנוח בראשו באמצעות אגרטל, וכתוצאה מכך הוא מת.

בהכרעת הדין הסביר השופט אילן שיף, כי "ההתעללות הפיזית והנפשית מצדו של המנוח כלפי הנאשמת במשך שנים הרבה, אשר יצרה אצלה כעס ותסכול שהלכו והצטברו, השפלותיו הבוטות והקשות כלפיה ביום המקרה שהסתיימו לאחר שהכה בה בבקבוק ובעת שזרק לעברה את מעמד הסיגריות, וכן הפתעתה הגמורה של הנאשמת מכך, הם אלה אשר גרמו לה לתגובה קיצונית, היסטרית וספונטנית, שנעשתה בפרק זמן קצר ביותר".

השופט הוסיף כי הוא שוכנע ש"הנאשמת פעלה בהתפרצות געשית, ספונטנית ואינסטינקטיבית, מבלי שהתגבשה אצלה מודעות לתוצאות האפשריות של מעשיה. במילים אחרות, הנאשמת הצליחה לשכנעני, כי היא לא פעלה במחשבה פלילית.

"המדובר במקרה חריג ביותר, בו באה לידי ביטוי "התפרצות וולקנית" אלימה, שהנה פרי באושים של עשרות שנות התעללות פיזית ונפשית". גזר הדין יישמע במועד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully