וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חסימת אתרי אינטרנט - להצבעה בכנסת

פנחס וולף

4.2.2008 / 16:12

ועדת הכלכלה אישרה הצעה, לפיה תחסם הגישה לאתרים "בלתי הולמים". המבקרים: החוק יפגע באבטחת המידע ובסמכות הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) את הצעת חוק שירות סינון תכנים בלתי הולמים באינטרנט, שהציע ח"כ אמנון כהן (ש"ס). בתום דיון סוער הוחלט לאשר את ההצעה ולהעבירה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. על פי ההצעה, יחוייבו ספקיות האינטרנט להציע למנוייהן במועד החיבור שירות של סינון אתרים בלתי הולמים, ללא תשלום.

ההתנתקות מהשירות תתבצע באמצעות הגשת הודעה בכתב לספק השירות. "אתרים בלתי הולמים" מוגדרים בהצעה כאתרים המציגים יחסי מין שיש בהם אלימות, התעללות, ביזוי, השפלה או ניצול, יחסי מין עם קטין או עם אדם המתחזה לקטין, והצגת אדם או איבר כחפץ זמין לשימוש מיני.

על פי סעיף שעורר מחלוקת בדיון, שר התקשורת יהיה רשאי לשנות את הקריטריונים, על פיהם יקבעו האתרים המיועדים לסינון. הח"כים דרשו שההוראות יאושרו גם על ידי ועדת הכלכלה.

"בעיה מסוכנת וחמורה"

מחלוקת נוספת מתמקדת ברעיון להקים שירות סינון באמצעות אחד השרתים. ד"ר נמרוד קרוזולובסקי מאוניברסיטת תל אביב, שנכח בדיון, טען כי הקמת שירות סינון שכזה יהווה בעיה מסוכנת וחמורה באבטחת המידע, שהרי כל חומר יועבר דרך מסנני ספקיות האינטרנט.

ח"כ מיכאל איתן ביקש להגיע לפשרה, ולאשר לאחר הדיון סינון באמצעות הלקוחות בלבד. לגבי אישורו הבלעדי של שר התקשורת, אמר איתן כי "זו חקיקה עלובה מבחינת האמירה של הכנסת. החוק לוקח מהכנסת את סמכויות החקיקה".

נציגי חברת הסינון "פיורסייט", אויר אזולאי ורועי כהן, הודיעו כי החברות מסוגלות לפצח את הקוד של האתרים הפורנוגרפיים, ולכן בעיית אבטחת המידע אינה משמעותית. עדיין לא נקבע אם ההצבעה בעניין תתקיים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully