וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מתכננת הפיכה ביאהו

סוכנויות הידיעות

4.2.2008 / 12:33

"טיימס" הבריטי דיווח כי מיקרוסופט מתכננת לנצל את מעמדה כבעלת מניות ביאהו כדי לבצע הפיכה במועצת המנהלים

ענקית התוכנה מיקרוסופט מתכננת להדיח את מועצת המנהלים של יאהו בתוך ששה שבועות, במידה שענקית האינטרנט לא תקבל את הצעת הרכש בסך 4.46 מיליארד דולר שהגישה לה בסוף השבוע, כך דיווח ה"טיימס".

הדיווח ב"טיימס" הבריטי מתפרסם על רקע דיווחים לפיהם יאהו שוקלת לכרות ברית עסקית עם יריבתה המרה, גוגל, כדי להימנע מלהירכש על ידי מיקרוסופט. לדברי מקורות המקורבים לחברה, רואה יאהו בהצעת הרכש של מיקרוסופט, המתבססת על שווי של 32 דולר למניה, הצעה נמוכה מדי. גורמים בגוגל דחו את ההשערות לפיהם החברה מתכננת להגיש הצעה משלה לרכישת יאהו, אך לא פסלו שיתוף פעולה אפשרי נגד מיקרוסופט.

לדברי בכירים במיקרוסופט, החברה כבר הסכימה על אסטרטגיה לפיה ענקית התוכנה תנצל את מעמדה כבעלת מניות ביאהו כדי לחולל הפיכה במועצת המנהלים במידה שמנכ"ל יאהו והמייסד השותף של החברה, ג'רי יאנג, לא יסכים להצעת הרכש או יפתח במגעים רציניים בנוגע למיזוג.

לפי חוקת יאהו, כל בעל מניות בחברה רשאי להציג מועמדים משלו לדירקטוריון, עליהם יכולים להצביע בעלי המניות האחרים. מיקרוסופט, לפי ה"טיימס", שוקלת לנצל את מעמדה כבעלת מניות ביאהו כדי להציג מועמדים משלה לדירקטוריון החברה ובכך לאלץ אותה לקבל את הצעת הרכש.

מאמצים להדיפת ההצעה

מועמדיה של מיקרוסופט, לפי החברה, צפויים לזכות במינוי בעקבות הצעת הרכש הנדיבה שלה, המשקפת פרמיה של 62% על מחיר הנעילה של מניית ביום חמישי. המועד הסופי להגשת מועמדים לדירקטוריון יאהו הוא ב-13 במארס.

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח ביום ראשון באתר שלו כי מנכ"ל גוגל אריק שמידט התקשר למנכ"ל יאהו ג'רי יאנג להציע את עזרת גוגל בכל מאמץ להדוף את הצעת הרכש של מיקרוסופט. דוברי יאהו וגוגל סירבו להגיב.

בנפרד, שיגרה גוגל ביום ראשון מטח ראשון של האשמות כלפי הצעת הרכש של גוגל בהאשימה את מיקרוסופט בניסיון להרחיב את מונופול התוכנה שלה אל תחום האינטרנט. דיוויד דראמונד, סגן נשיא בכיר בגוגל וסמנכ"ל המשפטים שלה, אמר בבלוג שלו כי הצירוף של מיקרוסופט ויאהו עלול לחתור תחת התחרות באינטרנט, וקרא לרגולטורים למנוע את המיזוג. הוא טען כי כוחה של מיקרוסופט נובע ממונופול בן עשורים שיש לה עם מערכת ההפעלה חלונות, והדפדפן אקספלורר.

מיקרוסופט הגיבה לטיעוני גוגל באמרה כי המיזוג עם יאהו יצור לגוגל המובילה "מתחרה מספר שתיים משכנעת ביותר לחיפוש ולפרסום באינטרנט". "כל תרחיש חלופי יוביל לפחות תחרות באינטרנט", אמר היועץ המשפטי של מיקרוסופט, בראד סמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully