וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "להפסיק מייד כל מו"מ מדיני"

פנחס וולף וספי קרופסקי

4.2.2008 / 12:46

בעקבות הפיגוע, קורא יו"ר ש"ס לבחון מחדש את החזרת השליטה בפילדלפי. יו"ר הרשות לפיתוח הנגב: "הכתובת היתה על הקיר"

מערכת וואלה!

"ראוי לבחון מחדש את החזרת השליטה בציר פידלפי, ונכון להפסיק באופן מיידי כל ערוץ של מו"מ מדיני", כך אומר סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי, בתגובה לפיגוע בדימונה היום (שני). "החלטת הממשלה הקודמת לנטוש את ציר פילדלפי ללא יכולת פיקוח היתה טעות קשה. הגבול הדרומי מערבי של ישראל חשוף ופרוץ", הוא אומר.

"נכון להקצות משאבים נוספים להקמת גדר חכמה ואמצעי פיקוח נוספים. במקום לעסוק במו"מ מדיני, נכון לעסוק בביטחון". השר ישי נמצא בדרכו למקום הפיגוע בדימונה, שם ייפגש עם בכירים בעירייה.

"הכתובת היתה על הקיר ולצערי עכשיו היא כתובה גם בדם הקורבנות", אומר שמוליק ריפמן, יו"ר הרשות לפיתוח הנגב. לדבריו, "במשך שנים אני קורא לראשי הממשלה ולשרי הבטחון לפעול להקמת מכשול בגבול מצרים, אך תביעותי הן כקול קורא במדבר".

"מדינת ישראל צריכה להבהיר לפלסטינים בעזה, שהרחבת החזית הטרוריסטית מרקטות ועד למתאבדים מעבר לגבול - זה לא דבר שאנחנו יכולים לחיות איתו", אומר היום ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו). "ברגע שסיני פרוצה, גם תל אביב פרוצה".

ח"כ סילבן שלום (ליכוד), מזכיר, כי "דווקא ביום שמדברים על הגמשת הקרטיטריונים לדם על הידיים, קיבלנו תזכורת כואבת. ככל הנראה המחבלים בדימונה הגיעו לאחר שעזבו את עזה. כל ההסכמים עם אבו מאזן שווים כקליפת השום, והשולט האמיתי בעזה הוא החמאס. וזו תזכורת לש"ס שעליה לעזוב את הממשלה".

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח עם ראש עיריית דימונה מאיר כהן ואמר לו, כי "הפיגוע בדימונה מצער ביותר ובוצע על ידי מחבלים נתעבים המבקשים לרצוח נשים וילדים חפים מפשע, ובה בעת לרצוח את הסיכוי לשלום ושקט באזור. מי ייתן ויהיה זה הפיגוע האחרון", אמר הנשיא והוסיף כי "לבבות כל אזרחי ישראל מלווים היום את תושבי דימונה ואת משפחות הנפגעים בדאגה ובאהבה". עוד ציין הנשיא בשיחה כי "דימונה היא עיר חזקה בישראל ואני בטוח כי תצליח יחד איתנו להתמודד בימים קשים וכואבים אלו".

"רק הדברות עם חמאס"

יובל שטיינץ (ליכוד), אומר כי "הפיגוע חמור מאוד, והוא כנראה מבטא גל חדש של פיגועים. מי שלא נלחם מול החמאס בעזה מקבל רקטות בשדרות, ומי שמוותר בטיפשות על ציר פילדלפי ומעבירו למצרים מקבל מתאבדים בדימונה".

רן כהן (מרצ) גינה את הפיגוע, וקבע כי "הדרך היחידה העומדת לרשות אולמרט להביא לרגיעה, היא להכנס להדברות על הפסקת אש עם חמאס".

"הפיגוע המתועב הוא כתוצאה של פריצת הגבול בין רצועת עזה לבין סיני", אומר ח"כ אבשלום וילן (מרצ). לדבריו, "אין מנוס מלבנות במהירות גדר שתבדיל בין סיני לבין ישראל".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אומר, ש"ההתנגדות שלי לפגיעה באזרחים היא מוחלטת, כך גם היום. אנחנו דוחים את הפיגוע על הסף".

חבר סיעתו של טיבי ח"כ טאלב א-סאנע, המייצג את אוכלוסיית הבדואים בנגב, מגנה גם הוא את הפיגוע. כמו כן קורא א-סאנע לממשלה "להפסיק את מעגל האלימות, כי בין פעולה לתגובה, חפים מפשע משני הצדדים משלמים את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully