וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"2 המחבלים הגיעו לדימונה דרך מצרים"

נתיב נחמני, ניר יהב ויהושע בריינר

4.2.2008 / 14:31

גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על הפיגוע הבוקר, בו נהרגה אשה אחת ואדם נוסף נפצע אנוש. 38 פצועים נוספים פונו לבית החולים. "הפיגוע בוצע בתגובה לתוקפנות הישראלית"

(צילום: ערוץ 1)

במסיבת עיתונאים שערך דובר מטעם ארגון גדודי חללי אל-אקצא ברצועת עזה, נמסר כי המחבלים המתאבדים שביצעו את הפיגוע הבוקר (שני) בדימונה עברו מרצועת עזה למצרים, ומשם נכנסו לישראל. הדובר, אבו אל-וליד, מסר עוד כי "הפיגוע בוצע בתגובה לתוקפנות הישראלית נגד העם הפלסטיני בגדה וברצועה". לדבריו, "הפיגוע תוכנן במשך חודש, אך הוא התאפשר רק כעת בזכות הפרצות בגבול בין עזה לבין מצרים".

בפיצוץ שאירע במרכז המסחרי בדימונה מעט אחרי השעה 10:30 בבוקר, נהרגה אישה אחת ו-50 בני אדם נפצעו, ששה מהם באורח אנוש. מהמשטרה נמסר כי שני מחבלים מתאבדים הגיעו למקום. אחד מהם פוצץ עצמו, ואילו המחבל הנוסף נפצע ונורה למוות בעת שניסה להפעיל את המטען שנשא. היורה הוא מפקד יחידת המשטרה "מגן", רפ"ק קובי מור. חבלני המשטרה נטרלו את המטען הנוסף.

הרשויות השונות מפעילות מספרי חירום לבירור מצב הפצועים ואיתור נפגעים. בית החולים "סורוקה" :1255177. מד"א מפעיל מוקד המאויש גם בדוברי רוסית ואנגלית שמספרו: 1800600101. מרכז המידע של עיריית באר שבע: 086463777. מוקד עיריית דימונה: 086563107/8

מבצעי הפיגוע בדימונה הם מוסא ערפאת ולואי אל-ארואני, שניהם מרצועת עזה. גדודי "חללי אל אקצא" (הזרוע הצבאית של הפתח), גדודי "אבו עלי מוסטפא" (הזרוע הצבאית של החזית העממית) וארגון בלתי מוכר בשם "פלוגות המאבק המאוחד" נטלו אחריות משותפת לפיגוע. גורם ביטחוני בכיר מסר לוואלה! חדשות כי אין עדיין שום ראיה לכך שהמחבלים חדרו דרך סיני, "אולם ברור שפריצת ציר פילדלפי היווה איום על ישראל". מאז שנפרץ מעבר רפיח, נרשמו מספר התרעות ממוקדות לגבי כוונות מחבלים לבצע פיגוע באזור הדרום.

"לקח לאמבולנסים 12 דק' להגיע"

דובר העירייה אבי בן זיקרי סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי מחבל שוכב וחי. מיד ניתנה הוראה לסגור הרמטית את כל מוסדות הציבור בקירבת המקום. הילדים סגורים בתוך בתי הספר". כוחות הביטחון מסרו כי הועלתה הכוננות בגזרה הדרומית כולה.

אלישיב בוחבוט, מתנדב זק"א שנכח במקום סיפר: "כשהגענו ראינו את המראות הרגילים של זירת פיגוע: הרבה דם, עשן ואנשים בהלם. הרבה חרדה". לדבריו, מתנדבי זק"א עדיין נמצאים במקום ואוספים את חלקי הגופות. "המטען היה חזק ולכן יש שטח רב לכסות".

שי מלול, עורך העיתון המקומי, מהראשונים שהגיעו למקום האירוע סיפר: "הפיצוץ אירע ליד דוכן תכשיטים. ראיתי שם חלקי גופות ואת הראש המנותק של המחבל. לקח לאמבולנסים 12 דקות להגיע למקום, שזה המון זמן".

בשבועות האחרונים העלתה מערכת הביטחון את הכוננות בדרום הארץ בעקבות פריצת ציר פילדלפי, מחשש שחוליות טרור מעזה ינסו לחדור לישראל דרך הגבול הפרוץ. בעקבות כך הועלתה הכוננות בגבול ישראל-מצרים, וכביש ניצנה-אילת נסגר לתנועה. כמו כן כוחות הביטחון המצריים עצרו חוליית טרור בסיני, שלטענתם, התכוונה לבצע פיגוע בישראל. כזכור, פיגוע דומה התרחש בינואר 07', כשמחבל מתאבד מעזה חדר דרך סיני לאילת והתפוצץ במרכז מסחרי בעיר, פיגוע בו נהרגו שלושה ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully