וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסת בסימן וינוגרד: חשש בקואליציה

פנחס וולף

4.2.2008 / 9:36

רה"מ ינאם היום בכנסת במהלך דיון מיוחד בדו"ח וינוגרד. ח"כים מטעם הקואליציה מאיימים שיצביעו נגד הממשלה לאחר הדיון

ישיבת מליאה מיוחדת תיערך היום (שני) אחר הצהרים בכנסת. במהלך הדיון יישא ראש הממשלה אהוד אולמרט נאום בנושא דו"ח וינוגרד. זאת, לאחר שהוגשו יותר מ- 50 חתימות של חברי כנסת הדורשים לקיים את הדיון. עם תום הדיון תיערך הצבעה על הודעתו.

במידה שהצבעה זו תוכרז כהצבעת אמון, הקואליציה עשויה להיתקל בבעיה. ח"כ דני יתום (העבודה) הודיע כבר שיצביע נגד הממשלה ויתכן שיצטרפו אליו חברי כנסת נוספים מסיעתו. גם בקדימה לא כולם יישרו קו עם המפלגה. ח"כ אביגדור יצחקי, לשעבר יו"ר הקואליציה, צפוי להצביע גם הוא נגד הממשלה, וככל כנראה ח"כ מרינה סולודקין תצטרף אליו. בקואליציה מצומקת בת 67 חברים בלבד, מספיק מספר מצומצם של חברי כנסת נוספים שיצביעו נגד הממשלה כי ליצור משבר.

עוד לפני ישיבת המליאה, יכנס יו"ר השדולה ליישום מסקנות דו"ח וינוגרד, ח"כ זבולון אורלב, את השדולה כדי לדון בהמשך צעדיה. באותה עת יפגינו מחוץ למשכן הכנסת ארגוני המילואים וההורים השכולים בדרישה מראש הממשלה להתפטר.

לפני הדיון במליאה יתכנסו הסיעות השונות לישיבותיהן השבועיות וככל הנראה ידונו בדו"ח וינוגרד. עוזרים פרלמנטריים מסיעת העבודה אמרו לוואלה! חדשות כי שלא כמו בדרך כלל, לא תותר כניסת העוזרים לישיבת הסיעה. אמש אמרו מספר שרים כי יש צורך לדון בסיעה בהצבעת הנגד של ח"כ יתום. לא מן הנמנע שהם יבקשו להגיע להסכמות בטרם ישיבת המליאה. את הדיון יזמו הח"כים גדעון סער (ליכוד), זהבה גלאון (מרצ), אביגדור יצחקי (קדימה) ואופיר פינס (עבודה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully