וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: 700 אלף מבקרים הגיעו לקרנבל

4.2.2008 / 14:29

המוני אדם צבאו על רחובות ריו דה ז'נרו, על מנת לצפות בתהלוכות הססגוניות שהציגו בתי הספר לסמבה

מערכת וואלה!

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

אלפי בני אדם הצטרפו אתמול (ראשון) לחגיגות הקרנבל בעיר ריו דה ז'נרו שבברזיל. לפי דיווח ב-BBC, המונים צבאו על מרכז העיר כדי לצפות בתהלוכות הססגוניות שנמשכו לאורך כל הלילה. קהילות רבות מהחלקים העניים ביותר של ריו עבדו ללא הפסקה במשך 12 החודשים האחרונים בהכנות לקרנבל המפורסם. בתי הספר לסמבה, המהווים את מוקד התהלוכה המרכזית, ממוקמים, רובם ככולם, בשכונות הפחונים של ריו.

כמו בשנים הקודמות, המאמצים נשאו פרי בעוד התפוצצות הצבע והקול גרמו לכך שלא פחות מ-700 אלף מבקרים הגיעו השנה לריו מרחבי ברזיל והעולם. בכל שנה, כל בית ספר לסמבה בוחר תמה היסטורית או חברתית שתשתקף בתלבושות, בריקודים ובמוזיקה. השנה, הנושאים נעו בין הגעתה של המשפחה המלכותית הפורטוגלית לקרנבל ועד ליום השנה ה-100 להגירה היפנית.

במסגרת צעד שנוי במחלוקת, אחד מבתי הספר רצה להשתמש בתהלוכה שלו על מנת להציג גופות ערומים המייצגים את קורבנות השואה. בית הספר "וירדורו" אמר כי בכוונתו לשלוח מסר אזהרה לעולם מפני הישנותה של שואה שניה. עם זאת, מנהיגים יהודים בברזיל העבירו את הנושא לבית המשפט והתהלוכה בוטלה. בית הספר לסמבה החליט במקום זאת להשתמש בתהלוכה כדי לקדם את חופש הביטוי.

למעט המחלוקות, האווירה בריו היתה כה עליזה עד כי היום בלילה (שני) צפויים שישה בתי ספר לסמבה נוספים לערוך תהלוכות ברחובות העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully