וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הפלסטינים לא הבריחו נשק לרצועה

ניר יהב

4.2.2008 / 9:44

בכיר ביטחוני במדינה דוחה את טענותיו של ראש השב"כ לפיהם הוברחו אמצעי לחימה רבים. גם בחמאס מכחישים: "דיסקין דוחף למלחמה"

במצרים מכחישים את דבריו של ראש השב"כ יובל דיסקין אתמול בישיבת הממשלה, לפיהם פריצת ציר פילדלפי הביאה לכך שחמאס הכניס אמצעי לחימה רבים, ביניהם רקטות לטווח ארוך, טילים נגד טנקים וטילים נגד מטוסים. "חוליות חשאיות של כוחות הביטחון המצרי נפרשו לאורך הגבול על מנת לפקח על הברחות הנשק מעזה או אליה", אמר גורם ביטחוני מצרי לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. "הפלסטינים רצו רק להצטייד בדלק ובאוכל", הוסיף.

לדברי הגורם המצרי, "ברגע שנכנסו אלפי הפלסטינים למצרים דרך מעבר הגבול, הציבה המשטרה המצרית מחסומים ביטחוניים רבים כדי למנוע מעבר של פלסטינים מסיני. לא הייתה להם אפשרות להעביר כלי נשק בגודל כזה, כפי שאמר דיסקין".

גם בחמאס דחו בתוקף את דבריו של ראש השב"כ. "דבריו של דיסקין הם שקר", אומר דובר הארגון פאוזי ברהום בראיון לעיתון. "האשמות אלה אינן חדשות. דיסקין, שהוא אחד מהדוחפים העיקריים למלחמה בעזה, פשוט מכשיר את הקרקע לקראת מתקפה חדשה על הרצועה". לדבריו, לחמאס יש זכות להיאבק בכיבוש בכל האמצעים האפשריים.

בכירים ברשות הפלסטינית מאשימים את חמאס בהברחת נשק לרצועת עזה ובשיגור אנשיו לאימונים בסוריה ובאירן. בנוסף מאשימים ברשות את הארגון בכך שקיבל כספים רבים מארגונים איסלמיים קיצוניים כגון "אל-קאעידה" ו"פתח אל-איסלם". גם את טענות אלו מכחישים בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully