וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא צ'ד הדף את המורדים מהבירה

4.2.2008 / 2:49

גורמים ממשלתים מסרו כי כוחות הנאמנים לנשיא הבריחו את המורדים שצרו על ארמון הנשיאות, וכי במזרח נהדפה מתקפה של צבא סודן

כוחות צבא הנאמנים לנשיא צ'ד הדפו את המורדים הצרים על ארמון הנשיאות בבירה נג'מנה. כך לדברי שר בממשלת צ'ד, שהוסיף כי נהדפה גם מתקפה סודנית במזרח. על פי הדיווח, מסוקים וטנקים של הממשלה הגנו על ארמנו המבוצר של הנשיא אידריס דבי בבירה מפני המורדים שצרו עליו והציפו את רחובותיה של עיר הבירה, כשהם מצויידים בטנדרים ובמקלעים.

רכבים שרופים וגופות רבות נראו ברחובות נג'מנה לאחר יומיים של לחימה ברחובות, שבה נפצעו על פי הערכות עוד מאות בני אדם. "כל נג'מנה תחת שליטה, ושכירי החרב הללו בשירותה של סודן ברחו", כך אמר שר הפנים של צ'ד אחמת מחמת בכר. עם זאת, לא התקבל אישור לדיווח על נסיגת המורדים ממקורות אחרים.

בחלק המזרחי של המדינה המורדים פתחו חזית לחימה נוספת, עם מתקפה ששיגרו אמש (ראשון) על העיר עדרה סמוך לגבול עם סודן ולחבל דרפור. צבא צ'ד מסר כי הוא הדף מתקפה משולבת של המורדים ושל צבא סודן. שר ההגנה כינה את המתקפה "הכרזת מלחמה". ואולם בממשלת סודן מכחישים את ההאשמות לפיהן הממשלה תומכת בלוחמת המורדים, שמוקיעים את שלטונו בן 18 השנה של דבי כמושחת ודיקטטורי.

מתקפת המורדים, השנייה בשנתיים האחרונות, גרמה לצרפת ולממשלות זרות אחרות לפנות את אזרחיהם מהמדינה האפריקאית יצרנית הנפט, שלה היסטוריה של מלחמות והפיכות. בתוך כך, קרא מזכ"ל האו"ם באן לצדדים בצ'ד להפסיק את הלוחמה. היום תדון מועצת הביטחון של האו"ם במשבר בצ'ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully