וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרביה: האם קוסובו בדרך לעצמאות?

4.2.2008 / 11:37

הנשיא המכהן טאדיץ', הידוע בגישתו הפרו מערבית, גבר בבחירות על מועמד הימין הקיצוני ניקוליץ'. בכך, נסללה דרכה של סרביה לאיחוד האירופי

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

ועדת הבחירות של סרביה הודיעה כי הנשיא המכהן בוריס טאדיץ', ניצח את יריבו טומיסלב ניקוליץ', בבחירות שהתקיימו היום במדינה. על פי התוצאות, שהן אינן התוצאות הסופיות עדיין, נראה שטאדיץ' זכה ב-50.5% מהקולות, וגבר על ניקוליץ' בהפרש קטן. עם זאת, ניקוליץ' מיהר להכיר בהפסד ולברך את טאדיץ' על בחירתו.

הבחירות לנשיאות, שמשקיפים רבים רואים כחשובות ביותר מאז הדחתו של מילושביץ' בשנת 2000, עשויות לקבוע את עתיד יחסיה של סרביה עם האיחוד האירופי בשל יחסם של המועמדים לסוגיית קוסובו. מחוז קוסובו, שמנוהל על ידי כוח משימה של האו"ם מאז שוך הקרבות ב-1999, מטיל צל גדול על הבחירות. למרות ששני המועמדים לנשיאות מתנגדים נחרצות להכרזת העצמאות הממשמשת ובאה של המחוז האלבני-ברובו, הם נבדלים בגישתם לתגובה הרצויה להכרזה.

מועמד המפלגה הרדיקלית, הלאומן טומיסלב ניקוליץ', שזכה ל-40% מהקולות בסיבוב הראשון, איים כי ינתק את הקשרים עם האיחוד האירופי אם זה יכיר במדינה החדשה. הוא גם איים שיפנה לרוסיה במקום למערב ויבנה בסיועה בסיסים צבאיים סביב הגבול עם קוסובו.

הנשיא המכהן בוריס טאדיץ', שהגיע למקום השני בסיבוב הראשון עם 35% מהקולות, אמנם הבטיח רק ביום חמישי האחרון כי קוסובו "לעולם, לעולם" לא תהיה עצמאית - אך הוא שואף להתקרב לאירופה, ומוכן לקבל את הפיצוי שבריסל מציעה תמורת אובדן קוסובו: מסלול לקראת חברות באיחוד העשיר. לדבריו, חברות באיחוד האירופי צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של סרביה בכל מקרה.

אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 67%. זאת לעומת 61% בסיבוב הראשון שנערך לפני שבועיים. זהו אחוז ההצבעה הגבוה ביותר מאז 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully