וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס: "ברק מכתיר את נתניהו"

ספי קרופסקי

3.2.2008 / 17:20

ח"כ אופיר פינס הצטרף לביקורת על החלטתו של שר הביטחון להישאר בממשלה. " ציפיתי שברק ידבוק בקוד המוסרי ויתפטר". פואד: "רק ברק יכול לשקם את צה"ל"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: רביד גולדשטיין)

ח"כ אופיר פינס (העבודה) מתח הערב (ראשון) ביקורת חריפה על החלטת יושב ראש המפלגה אהוד ברק שלא להתפטר מהממשלה בעקבות דו"ח וינוגרד הסופי. לדבריו, "ציפיתי שברק ידבוק בקוד המוסרי". בכנס של התנועה הקיבוצית בתל אביב הוסיף פינס כי "ההחלטה של ברק לגבות את אולמרט דווקא היא זו שתכתיר את נתניהו. מי שמפחד מנתניהו ומהישיבה באופוזיציה לעולם לא יגיע לשלטון".

פינס גם מתח ביקורת על ראש הממשלה אהוד אולמרט, ואמר כי הוא לא תיקן את הליקויים שהתגלו בדו"ח החלקי. לדבריו, "אולמרט נכשל באופן מוחלט במלחמה". פינס הוסיף כי "אולמרט עושה בתוך מפלגת העבודה כבשלו וזה לא סוד שיש לו מהלכים בתוך המפלגה".

מי שיצא להגנתו של ברק היה שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר. לדבריו, "מי שיכול לשקם עתה את צה"ל, הוא רק ברק, שיורד לרזולוציות של תרגיל גדודי". בן אליעזר הוסיף כי "המפלגה חייבת להבין כי יש גם מדינה. צריך להבין שמנהיג בניגוד לפוליטקאי, צריך להביט גם כמה שנים קדימה".

חברים נוספים בסיעת העבודה מתחו ביקורת על ברק. ח"כ דני יתום אמר כי הוא "מאוכזב מהודעת שר הביטחון, שאינה דורשת מאולמרט להסיק מסקנות. הדו"ח מהווה כתב אשמה חמור ביותר כלפי אולמרט. בכל מדינה מתוקנת ומוסרית אולמרט היה צריך להתפטר, ואם לא - מפלגת העבודה היתה צריכה לגרום לכך". יתום הוסיף, כי הוא שוקל להצביע אי אמון מחר בממשלה.

ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) אמרה היום כי היא מצטערת על החלטתו של ברק. "זו החלטה שהתקבלה משיקולים ענייניים, אשר כרגע נראים לברק נכונים, אולם השלכותיה על החברה הישראלית וגם על מצבה של מפלגת העבודה יהיו מזיקות בטווח הארוך".

קודם לכן, הצטרפו לביקורת על ברק חברי כנסת מהאופוזיציה. ח"כ זהבה גלאון (מרצ ) אמרה כי "שר ביטחון חסר אמינות, חסר בושה וחסר ערכים מוסריים, שבמקום לגלות מנהיגות ולתבוע את הדחתו של ראש הממשלה שכשל, הוא נותן סטירת לחי לחיילים, למשפחות השכולות ולאזרחים, שאיבדו כל אמון בדמוקרטיה. אולמרט וברק מדרדרים את המערכת הפוליטית לשפל חדש".

מנגד, שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, ממפלגתו של ברק, הביע תמיכה בהחלטת ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully