וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "צרפת מאמצת עמדה בלתי ידידותית"

3.2.2008 / 16:33

לדברי אירן, המוצב הצבאי שמקימה צרפת במפרץ הפרסי יפגע בשלום האזורי. משרד החוץ האירני זימן את השגריר הצרפתי לטהרן

אירן האשימה היום (ראשון) את צרפת באימוץ עמדה "בלתי ידידותית" במחלוקת הגרעין של המדינה עם המערב, ואמרה כי המוצב הצבאי שמקימה צרפת במפרץ הפרסי יפגע בשלום באזור. משרד החוץ האירני זימן את השגריר הצרפתי לטהרן לשיחה, ככל הנראה בתגובה לכך שצרפת זימנה משלחת אירנית לפריז בשבוע שעבר כדי לדון בהערות אנטי-ישראליות שהשמיע נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

"אירן הביעה את התנגדותה לעמדה השלילית שנקטה צרפת כלפי תוכנית הגרעין של אירן ולתמיכתה של זו בפעילות המשטר הציוני", מסרה סוכנות החדשות הרשמית של אירן "אירנה".

דיפלומט צרפתי אישר, כי השגריר הצרפתי ברנאר פולטי זומן למשרד החוץ האירני, שדוברו מוחמד אלי חוסייני האשים את צרפת ב"התעלמות מהפשעים של המשטר הציוני נגד הפלסטינים". ביום שישי, משרד החוץ הצרפתי זימן את השגריר האירני לפריז לדון בהתקפה מילולית חדשה שהשמיע אחמדינג'ד בשבוע שעבר נגד ישראל. אחמדינג'ד קרא בעבר למחיקתה של מדינת ישראל מהמפה.

צרפת כלולה בין הכוחות העולמיים המנסים להפעיל לחץ דיפלומטי על אירן כדי שזו תעצור את פעילות הגרעין. מאז כניסתו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לתפקידו בחודש מאי, הוחרפה הרטוריקה בה צרפת נוקטת כלפי טהרן. אירן, יצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם, ממשיכה לטעון בתוקף כי מטרתה של תוכנית הגרעין שלה היא לייצור חשמל בלבד ולא למטרות צבאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully