וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות הישראליות אוהבות חורף

שולמית אביצור

3.2.2008 / 13:41

בשנת 2007 גדלה תפוקת החלב של הפרות בישראל ב-60 מיליון ליטרים. הפרה הישראלית היא יצרנית החלב החזקה בעולם

השנה האחרונה היתה שנת שיא בייצור חלב פרה בישראל, כך עולה מנתונה התאחדות מגדלי הבקר. 60 מיליון ליטרים (5.3%) נוספו לייצור השנתי הממוצע.

האם הדבר קשור במזג האוויר המיוחד שהיה לנו השנה? התאחדות מגדלי הבקר מסרה שאין הוכחות לכך, אך עם זאת, מסתבר שפרות אוהבות חורף. נתוני התאחדות מגדלי הבקר מעלים כי בחודשי הקיץ (יולי- אוקטובר) נמצא ייצור החלב בפער של 10% עד 15%, בהשוואה לחודשי החורף (פברואר-מאי).

בעונת החורף מייצרת פרה 36.5 ליטרים בממוצע ביום, כמות שיורדת בקיץ ל-33 ליטרים בלבד. עוד עולה, כי גם אחוזי השומן בחלב יורדים בקיץ. בנוסף לאלה, גם פוריותן של הפרות יורדת בחודשי הקיץ ל-25% משיעור ההתעברות בחורף.

צופים שיא נוסף

ד"ר ישראל פלמנבאום, מנהל האגף לבעלי חיים בשרות ההדרכה של משרד החקלאות, מסביר כי "מקורן הגנטי של הפרות בישראל הוא מאירופה, ובמשך כל השנים של אקלום בארץ, הפרות עדיין לא הצליחו להסתגל לחום הישראלי". לדבריו, עומס החום גורם לפגיעה בתיאבונן של הפרות ובהתאם לכך בכושרן לייצר חלב. כמו כן, הפוריות, שהיא תנאי הכרחי לייצור החלב, נפגעת בקיץ.

הפרה הישראלית נחשבת בשנים האחרונות לשיאנית העולם בייצור חלב, לאחר שעברה אף את הפרה ההולנדית והפרה האמריקאית. בשנה החולפת עמדה התפוקה של החלב בישראל על מיליארד ו-185 מיליון ליטרים. מגדלי הבקר צופים כי בשנת 2008 ישבר שיא כל הזמנים, עם ייצור צפוי של מיליארד ו-255 מיליון ליטרים של חלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully