וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סלולרי

סוכנויות הידיעות

3.2.2008 / 11:29

על רקע הדיווחים על מכירה אפשרית, יעמוד מנכ"ל מוטורולה גרג בראון בראש חטיבת הטלפונים הסלולרים

מוטורולה שוקלת בימים אלה מכירה של חטיבת הטלפונים הסלולריים הבעייתית, לפי "וול סטריט ג'ורנל"

מנכ"ל יצרנית הטלפונים הסלולרים מוטורולה, גרג בראון, יעמוד בראש חטיבת הטלפונים הסלולרים של החברה, במקומו של המנהל הנוכחי סטו ריד, אשר ימונה לתפקיד אחר בחברה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

ההחלטה למנות את בראון לראש חטיבת הטלפונים הסלולרים מגיעה על רקע הדיווחים לפיהם מוטורולה, שהיתה אחת מחברות ציוד התקשורת והמחשבים המפוארות ביותר בארה"ב, מתכננת להפריד או למכור את חטיבת הטלפונים הסלולריים שלה - העסק העיקרי של החברה.

מהלך ההיפרדות מחטיבת הסלולר נובע מלחצו של המשקיע האקטיוויסט קרל אייקאן על החברה. אייקאן, הידוע במאבקיו נגד הנהלות החברות שבהן יש לו אחזקות, צבר נתח של 3.3% ממניות מוטורולה, בניסיון ללחוץ על ההנהלה לנצל את קופת החברה לטובת קנייה חוזרת של מניות, שתיצור ערך בעבור המשקיעים ולטובת מינוי דירקטורים שיפעלו להפרדת חטיבת הסלולר. אייקאן הוא בעל המניות השישי בגודלו בחברה.

מוטורולה היא שהמציאה את הטלפון הסלולרי, ולפני חמש שנים הפרידה את חטיבת השבבים שלה, פריסקייל, בניסיון להגדיל את הערך בעבור בעלי המניות.

החברה נאבקת בשוק הטלפונים הסלולריים מול הצלחה הולכת וגדלה של המתחרות מהמזרח הרחוק. אמנם נוקיה הפינית עדיין מובילה את השוק, אבל מוטורולה איבדה את המקום השני לטובת המתחרה הדרום קוריאנית סמסונג, וכעת מתחרה בקושי בסוני אריקסון. בנוסף, מוטורולה נאלצת להתמודד עם הצלחת מכשיר ה-iPhone של אפל.

לפי נתוני חברת המחקר גרטנר, נתח השוק של מוטורולה בשוק הסלולר הגלובלי ירד לרמה של 13.1% ברבעון השלישי, לעומת רמה של 20.7% בתקופה המקבילה אשתקד. מוטורולה מסרה בחודש שעבר כי ברבעון הרביעי ירד נתח השוק של החברה ל-12.4%.

מוטורולה לא הצליחה להניב להיטים גדולים, ודיווחה על מכירות מאכזבות של 1.5 מיליון מכשירי Razr 2 ברבעון הרביעי, לעומת תחזיות אנליסטים למכירות של 2.5 מיליון יחידות. כמו כן, הזהירה כי מכירותיה בתקופה שלאחר עונת החגים ייפלו ב-15%.

על רקע נתונים אלה, הורידה סוכנות דירוג האשראי סטנדרט אנד פור'ס את דירוג האשראי של מוטורולה בשתי דרגות, לרמה של BBB. הסוכנות מסרה שישנם "סימנים מוגבלים להתאוששות", על רקע מיעוט מוצרים אטרקטיוויים בשוק ובשלבי פיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully