וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברק חסר אמינות, חסר בושה וחסר ערכים"

יהושע בריינר, ספי קרופסקי ופנחס וולף

3.2.2008 / 16:23

החלטת ברק להישאר בממשלה עוררה סערה. ח"כ גלאון: "ברק נתן סטירה לחיילים ולמשפחות השכולות". המילואימניקים: "ברק שיקר לעם"

נטע גרנות

צילום: נטע גרנות עריכה: יאיר דניאל

הודעתו של שר הביטחון אהוד ברק, כי בכוונתו להישאר בממשלה על אף "הדו"ח הקשה" שהגישה ועדת וינוגרד, גררה תגובות סוערות מכל צדי הקשת הפוליטית.

ראש הממשלה אהוד אולמרט ברך היום בישיבת הממשלה השבועית על החלטת ברק, ואמר כי היא החלטה נכונה. "יציבות הממשלה היא יעד לאומי מרכזי. יש נושאים רבים על הפרק הדורשים המשך התייחסות מירבית".

כמו ראש הממשלה, גם חבר מפלגתו השר מאיר שטרית וחבר מפלגת "העבודה" השר יצחק (בוז'י) הרצוג הביעו תמיכה בהחלטה וברכו עליה.

בניגוד אליהם, הביעו רבים במערכת הפוליטית שאט נפש מההחלטה. אנשי המילואים, שדרשו בשבועות האחרונים את התפטרותו של ברק, הביעו אכזבה קשה מההחלטה. "יש לי תחושה של גועל. הפוליטיקאים ואהוד ברק בגדו בנו", אמר יקיר שגב, מראשי המאבק. "אהוד ברק פשוט שיקר לנו ולעם ישראל, הוא הבטיח שיתפטר מהממשלה ועכשיו הוא מנסה לעטוף את ההישארות שלו בכל מיני הסברים מלוטשים על טובת המדינה. לצערי הרב ברק בחר להיות פוליטיקאי ולא איש ערכי".

שגב הוסיף כי בפגישת אנשי המילואים עם ברק ביום חמישי, "היה נדמה לנו שיש בו מימד של ערכיות, ואפילו הוא אמר לנו שמבחינה ערכית אנחנו צודקים. אנחנו לא מתכוונים לקפל את הדגל. מאבקנו לא כשל. החלפנו שר ביטחון, החלפנו רמטכ"ל, ולצערנו ראש הממשלה הפעם חמק, אבל אנחנו עוד נבוא אתו חשבון". שגב ציין כי המילואימניקים מתכוונים להגיע להפגנה מול הכנסת בעת הדיון על דו"ח וינוגרד.

ביקורת גם מתוך המפלגה

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה בתגובה להודעת ברק כי "אולמרט וברק צריכים להיות מוקעים על עמוד הקלון הציבורי. ראש הממשלה מופקר וחסר אחריות. יש גם שר ביטחון חסר אמינות, חסר בושה וחסר ערכים מוסריים, שבמקום לגלות מנהיגות ולתבוע את הדחתו של ראש הממשלה שכשל, הוא נותן סטירת לחי לחיילים, למשפחות השכולות ולאזרחים, שאיבדו כל אמון בדמוקרטיה. אולמרט וברק מדרדרים את המערכת הפוליטית לשפל חדש".

גם ח"כ יוסי ביילין (מרצ) תקף את גם הוא החלטת ברק, ואמר כי "החלטת ברק מביישת, כשם שאינה מפתיעה, והיא טעות קשה. ברק חזר בו ממחויבותו החד משמעית, והוא קיבע את אולמרט בתפקידו כראש ממשלה, תפקיד שוועדת וינוגרד קובעת למעשה כי אינו יכול למלא".

ביקורת נשמעה גם מתוך מפלגתו של ברק. ח"כ דני יתום אמר כי "אני מאוכזב מהודעת שר הביטחון, שאינה דורשת מאולמרט להסיק מסקנות. הדו"ח מהווה כתב אשמה חמור ביותר כלפי אולמרט. בכל מדינה מתוקנת ומוסרית אולמרט היה צריך להתפטר, ואם לא - מפלגת העבודה היתה צריכה לגרום לכך". יתום הוסיף והצהיר כי "נוכח כל זאת, בכוונתי לשקול את צעדי". יתום אמר כי הוא שוקל להצביע אי אמון מחר בממשלה.

ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) אמרה כי "אני מצטערת על החלטתו של ברק. זו החלטה שהתקבלה משיקולים ענייניים, אשר כרגע נראים לברק נכונים, אולם השלכותיה על החברה הישראלית וגם על מצבה של מפלגת העבודה יהיו מזיקות בטווח הארוך".

הימין: "אהוד ברח שוב"

ביקורת חריפה נשמעה גם בימין. בליכוד אמרו כי "כצפוי ברק בורח מהתחייבותו ובתירוצים של טובת המדינה מעדיף את טובתו האישית ונותן יד להנהגה שדו"ח וינוגרד, כמו הציבור, קבע כי היא כושלת", נכתב בהודעה רשמית. "ברק הוכיח כי הוא מעדיף את שרידותו הפוליטית על חשבון טובת המדינה, שמחייבת החלפה ההנהגה".

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) אמר ש"כמי שאחראי בעצמו למצב שהוביל למלחמת לבנון השניה, עקב הבריחה שהנהיג משם, בוחר אהוד ברק להמשיך בממשלת הכישלון של אולמרט. עתה הוא מעדיף לברוח מאחריות ולהיאחז בכיסא כמו יתר חבריו בממשלה".

ח"כ אלי גבאי (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי "אהוד ברח שוב, והוכיח כי מילה אינה מילה, והבטחה היא לא הבטחה. אחרי וינוגרד הבנו שאי אפשר לסמוך על אולמרט, ועכשיו אנחנו מבינים שאי אפשר לסמוך על שר הביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ואילו בקדימה מברכים

שר הבינוי והשיכון זאב בוים (קדימה) בירך על ההחלטה להישאר בממשלה. "החלטתו של ברק היא ביטוי לאחריות לאומית והבנה עמוקה של צרכי מדינת ישראל, שהם: נטילת חלק מרכזי ביישום החלטת ועדת וינוגרד, בדגש על כשירות ומוכנות צה"ל אל מול האיומים האסטרטגיים וכן יציבות המשטר במדינת ישראל ושותפות קואליציונית שמבטיחה פעילות של הממשלה", אמר.

חברו לסיעה, ח"כ יואל חסון אמר כי "ברק הבין שאין לו עילה לפרק את הממשלה ולהוביל את המדינה לבחירות מיותרות". לדבריו, ברק "שם את האינטרס הלאומי לפני האינטרס הפוליטי. זה הזמן לצרף את יהדות התורה לקואליציה על מנת לייצב את המערכת הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully