וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרביה: הבחירות יקבעו את הקשר עם אירופה

3.2.2008 / 9:23

6.5 מיליון מתביעים יבחרו היום נשיא. משקיפים רבים רואים בבחירות החשובות ביותר מאז הדחתו של מילושביץ' ב-2000

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

הקלפיות בסרביה נפתחו הבוקר (ראשון) לקראת הבחירות לנשיאות, שעשויות לקבוע האם המדינה תפנה את גבה למערב בתגובה לאיבוד הצפוי של מחוז קוסובו למוד המלחמה. הקלפיות נפתחו בשמונה בבוקר לפי שעון ישראל ויסגרו בתשע בלילה. הערכות ראשוניות צפויות להתפרסם שעה מאוחר יותר.

6.5 מיליון מצביעים סרבים יילכו היום לקלפי, בבחירות לנשיאות שמשקיפים רבים רואים כחשובות ביותר מאז הדחתו של מילושביץ' בשנת 2000. מחוז קוסובו, שמנוהל כיום על ידי כוח משימה של האו"ם (UNMIK) מאז שוך הקרבות ב-1999, מטיל צל גדול על הבחירות. למרות ששני המועמדים לנשיאות מתנגדים נחרצות להכרזת העצמאות הממשמשת ובאה של המחוז האלבני-ברובו, הם נבדלים בגישתם לתגובה הרצויה.

מועמד המפלגה הרדיקלית, הלאומן טומיסלב ניקוליץ', שזכה ל-40% מהקולות בסיבוב הראשון, איים כי ינתק את הקשרים עם האיחוד האירופי אם זה יכיר במדינה החדשה. הוא גם איים שיבנה בסיסים צבאיים - בסיוע רוסי - סביב הגבול עם קוסובו.

הנשיא המכהן בוריס טאדיץ', שהגיע למקום השני בסיבוב הראשון עם 35% מהקולות, אמנם הבטיח רק ביום חמישי האחרון כי קוסובו "לעולם, לעולם" לא תהיה עצמאית - אך הוא שואף להתקרב לאירופה, ומוכן לקבל את הפיצוי שבריסל מציעה תמורת אובדן קוסובו: מסלול לקראת חברות באיחוד העשיר.

סקרים שנערכו בימים האחרונים מצביעים על מירוץ צמוד שיתנהל היום בין שני המועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully