וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א נגד עניי יפו ג'

מיתר שליידר

3.2.2008 / 9:32

העירייה הגישה כתבי אישום נגד תושבי השכונה הענייה, משום שאלה לא עמדו בדרישה לשפץ את המבנים המסוכנים בהם הם מתגוררים

בשכונת יפו ג' דרום, ברחוב טוכולסקי קורט, מתגוררים דיירים מעוטי יכולת. רבים מהם קשישים, ניצולי שואה או עולים חדשים. השכונה, כמו רבות אחרות מסוגה, סובלת מהזנחה קשה. הבניינים מתפוררים, מדרכות הבטון שבורות ומכסי הביוב שקעו. רבים מהבתים נמצאים במצב כל כך גרוע עד שהעירייה הכריזה עליהם כמבנים מסוכנים ודרשה מהדיירים לתקן את המבנים תוך 90 יום.

אלא שהאוכלוסייה המתגוררת בשכונת יפו ג' היא אוכלוסייה חלשה במיוחד, שיעור נתמכי הסעד בקרב דייריה הוא כפול מהממוצע העירוני. רבים מהם מתקשים גם כך לכלכל את עצמם וידם אינה משגת לממן את התיקונים הנדרשים כדי להפוך את בתיהם לבטוחים למגורים. מה גם, שרבים מהדיירים שוכנו בבנייני השכונה ע"י העירייה, כעולים חדשים או לאחר שפונו משכונות אחרות. כשעברה התקופה שהוקצבה לדיירים על מנת לתקן את הליקויים, הגישה נגדם העירייה כתב אישום בבית המשפט לעניינים מקומיים בת"א.

איך בוחרים בין מגורים למזון?

לעזרתם של הדיירים התגייסו עורכת הדין אורה בלום וסטודנטים מהקליניקה למשפט ורווחה מאוניברסיטת ת"א. לטענת עו"ד בלום, הצגת הדרישה לתיקון הנזקים למבנים מכיסם של התושבים משמעותה שרבים מהם יצטרכו לבחור בין מגורים הולמים לתרופות ומזון, משום שידם אינה משגת לממן את שני הדברים. הקליניקה פנתה לעיריית ת"א בבקשה להתחשב במצבם של דיירי השכונה ולממן את השיפוצים הדרושים בעצמה או לכל הפחות לאפשר לתושבים מעוטי היכולת לפרוס את התשלום על העבודות בפריסה נוחה.

עוד נטען במכתב לעירייה, כי המבנים בשכונה, שנבנו ע"י חברת חלמיש (חברה לשיכון עירוני) נבנו מחומרים זולים, שאינם עומדים בסטנדרט הבנייה. במכתב נכתב כי הבניינים, שנבנו לפני כ-30 שנה, לא אמורים היו להגיע למצב מדורדר כל כך תוך זמן כה קצר. בפנייתם לעירייה ציינו חברי הקליניקה למשפט ורווחה כי העירייה היא זו שצריכה לקחת אחריות על מצב המבנים בשכונה ולצרף אותה לתכנית שיקום השכונות המתקיימת בעיר. כחלופה, הציעו במכתב תכנית לבדיקת יכולתם הכלכלית של הדיירים ויצירת תכנית תשלומים בהתאם ליכולת זו.

עיריית ת"א הגיבה לפנייה באופן לקוני, והודיעה כי הפנייה התקבלה וכי היא הועברה לטיפול המחלקה הפלילית, המטפלת כעת בכתבי האישום שנותרו תלויים נגד דיירי רחוב טוכולסקי קורט.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, כי העירייה מגלה אחריות לבטיחותם של התושבים הגרים במבנים המוגדרים כמסוכנים, ובמסגרת זו מוציאה להם דרישה לתיקון ושיפוץ הבניין למען בריאותם ושלמותם. בסוף שנת 2006 הוגשה דרישה לבעלי הדירות בבניין המדובר, ועל אף שהצו מחייב אותם לשפץ תוך 90 יום, המתינה העירייה עד לספטמבר 2007 להפעיל את הצו באמצעות בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully