וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההערכה: ברק ישמיע ביקורת, וישאר בממשלה

ספי קרופסקי

3.2.2008 / 9:23

עד מחר צפוי יו"ר העבודה להעביר את החלטתו בעקבות דו"ח וינוגרד. "הוא לא יתעלם מהביקורת הקשה שהופנתה לדרג המדיני"

יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק צפוי להודיע עד מחר (שני) כיצד ינהג לאחר פרסום דו"ח וינוגרד הסופי. במהלך סוף השבוע ניהל ברק התייעצויות עם מקורבים ובכירים בעבודה, ולפי גורמים שנכחו בפגישות, ההערכה היא כי העבודה לא תפרוש מהממשלה בעת הזו, אולם תשמיע ביקורת קשה על ממצאי הדו"ח.

"תהיה אמירה קשה על הדו"ח. ברק לא יתעלם מהביקורת הקשה שהופנתה לדרג המדיני", אמרו הגורמים. לדבריהם, תהיה "אמירה על הצורך לתקן את כל הליקויים שהתגלעו כמו גם הצורך להחזיר את צה"ל לכשירות. והאיש הכי מתאים לעשות זאת הוא ברק".

אמש אמר שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר, כי "אם הברירה היא לקום וללכת או שברק יישאר וישקם את הצבא – עדיף שברק יישאר". בראיון לערוץ 2 הוסיף בן אליעזר, המקורב ליו"ר המפלגה, כי הוא חושב ש"ברק רואה את התמונה הכוללת. אם נעזוב, ניכנס לסחרחורת של בחירות חדשות".

לעומת רמיזתו של בן אליעזר כי "העבודה" מתכוונת להישאר בממשלה, חברתו לסיעה, ח"כ שלי יחימוביץ', שלחה אמש מכתב לפעילים הקורא למפלגה לפרק את השותפות עם "קדימה" ועם ראש הממשלה אהוד אולמרט. "אני חשה שאט נפש מריקודי ההורה ופתיחת בקבוקי השמפניה בסביבתו של אולמרט נוכח מסקנות הדו"ח", כתבה יחימוביץ', שהצטרפה לחבריה בסיעה המצדדים בפרישה: חברי הכנסת אופיר פינס, איתן כבל ודני יתום.

"לאולמרט אין לגיטימציה להיות ראש ממשלה", הוסיפה יחימוביץ'. "למפלגת העבודה אסור להאציל עליו את הלגיטימציה שאין לו באמצעות המשך ישיבה עמו בקואליציה... מדובר בהתאבדות פוליטית של מפלגת העבודה, בהפיכתה לגורם לא רלוונטי במפה הפוליטית הדמוקרטית, ובחיסול הסיכוי שיש לאהוד ברק להיבחר אי פעם לראש ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully