וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: רקטות לטווח ארוך הוכנסו לעזה

פנחס וולף, ספי קרופסקי וניר יהב

3.2.2008 / 15:08

ראש השב"כ אמר לממשלה כי פריצת פילדלפי הובילה לחדירת פעילים שאומנו באירן. "צפוי שהם ישדרגו את פעילות הטרור". ברק: "יש להקים גדר בין ישראל למצרים"

"במהלך הימים האחרונים הוכנסו אמצעי לחימה רבים ואיכותיים לרצועת עזה". כך אמר הבוקר (ראשון) ראש השב"כ יובל דיסקין בישיבת הממשלה. לדבריו, בין אמצעי הלחימה שהוכנסו, "רקטות לטווח ארוך, טילים נגד טנקים וטילים נגד מטוסים".

"פריצת ציר פילדלפי הובילה לחזרת פליטים רבים מאירן, סוריה ומצרים", אמר דיסקין. "אלו אנשים שצברו ידע רב, ואומנו באירן ובמקומות נוספים. צפוי שהם ישדרגו את פעילות הטרור בעזה".

"לנוכח האופוריה מהארועים, חמאס דורש נוכחות שלו במעברים, והוא תובע שהמשקיפים האירופאים לא יתגוררו בישראל", אמר דיסקין, והזהיר כי "בקרוב צפוי שהמצור יהיה פחות אפקטיבי מבעבר". לדברי ראש השב"כ, הבטן הרכה כעת היא בין סיני לנגב, והשב"כ זיהה 30 צירי חדירה מסיני לנגב, מתוכם שני שליש צירי טרור.

דיסקין תקף את הרשות הפלסטינית על שפיטת רוצחי שני הישראלים בנחל תלם לפני כחודש. "שפיטתם היא פארסה לא קטנה", אמר. "הרשות התחייבה לשפוט אותם למאסר עולם. בהתחלה שפטו אותם ל-15 שנה ואחר כך הוסיפו עוד 10 שנים בגלל האינטרס הפלסטיני".

"הקמת גדר גבול היא צורך דחוף"

בישיבת הממשלה אמר שר הביטחון אהוד ברק, כי יש לקדם הקמת גדר בין ישראל למצרים בשני קטעים עיקריים: באזור פתחת ניצנה ובאזור אילת. לדבריו של ברק, "הקמת הגדר בגבול ישראל מצרים הוא צורך דחוף". עוד הסביר ברק לשרי הממשלה, כי "קטעים אלו חיוניים, יש לקדם הקמתם, וזאת על מנת להתמודד מול סוגיות של טרור וגם מול סוגיות של מסתננים ופשע".

בתוך כך, סיימו הבוקר כוחות הביטחון המצרים לסגור את החלק האחרון הפרוץ בגבול בין רצועת עזה למצרים, שנפרץ על ידי פעילי חמאס לפני כשבוע וחצי. לפי הדיווח סוכנות הידיעות "רויטרס", הכוחות המצרים חסמו את מעבר הגבול עם חוטי תיל ומחסומי ברזל אם כי הם עדיין מאפשרים לתושבי עזה הנמצאים בסיני להצטייד במוצרי יסוד - ולשוב לעזה.

"מעבר רפיח ישאר בשליטת חמאס"

רצועת הגבול בין ישראל למצרים משתרעת לאורך של יותר מ-200 קילומטרים, וברובה מותקנת גדר נמוכה שהוקמה לאחר הסכם השלום עם מצרים בשנת 1982. בשנים האחרונות נוצלה הגדר הפרוצה להחדרת סחורה גנובה, סמים ומסתננים לישראל.

ב-23 בינואר נפרץ מעבר הגבול בין מצרים לרפיח לאחר שחמושי חמאס פרצו מספר חלקים ממנו. מאז עברו דרכו מאות אלפי פלסטינים למצרים על מנת לקנות ציוד. השבוע ביקר במצרים יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ושוחח עם נשיא מצרים חוסני מובארק בניסיון לגבש הסכמה בנוגע לשליטה במעבר. במקביל ביקרה במצרים גם משלחת מחמאס שניסתה להגיע להסכמה בנוגע לשליטה.

אתמול אמר בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, כי "חמאס החליט שמעבר רפיח יישאר בשליטה פלסטינית ומצרית למרות כל הקשיים שמערימות ישראל וארצות הברית". א-זהאר חזר מביקור במצרים, שם נידונה סוגיית השליטה במעברים. לדבריו, חמאס קיבל הבטחות ממצרים שזו תשקיע את מאמציה לפתרון המשבר. "חמאס יסגור את הגבול בין הרצועה למצרים וישיב בהדרגה את השליטה במעבר, בתיאום עם קהיר", הוסיף.

א-זהאר קרא לתושבי רצועת עזה לא לעשות שימוש באלימות כלפי כוחות הביטחון המצרים הנמצאים בגבול. הוא התייחס גם לשאלת הדיאלוג בין חמאס לפתח, וציין כי מצרים דורשת ששני הצדדים יפתחו במגעים ביניהם ללא שום תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully