וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוחלת החיים בנגב - הנמוכה ביותר בארץ

3.2.2008 / 8:42

לכבוד צירוף באר שבע ל"רשת ערים בריאות" עולים כמה נתונים מדאיגים על הנגב: פי 2 תינוקות מתים בלידה לעומת המרכז, למשל

תוחלת החיים בנגב היא הנמוכה ביותר בישראל: 77.3 שנים, שנתיים פחות מאשר באזור ירושלים והמרכז. תמותת התינוקות בנגב, 7.6 ל-1,000 לידות - יותר מפי שתיים מאשר באזורים אלה. את הפרטים הללו מסר פרופ' דב צ'רניחובסקי, מנהל "פורום בריאות בנגב", לקראת הכרזת באר שבע כחברה ברשת ערים בריאות בישראל, שיתקיים מחר (שני).

לדברי פרופ' צ'רניחובסקי, הצרכים המיוחדים של תושבי הנגב אינם נענים בצורה מספקת על-ידי מערך השירותים העומד לרשות האוכלוסייה בדרום. הנתונים שהוצגו היום תומכים בטענה הזו: בעוד בתל אביב, ירושלים וחיפה ישנן 2.5 מיטות אשפוז כלליות לכל אלף תושבים, בדרום המספר הזה צונח ל-1.62 מיטות לאלף תושבים, למשל.

"פורום בריאות בנגב", אותו מנהל צ'רניחובקי נולד כדי להתמודד עם צרכי הבריאות המיוחדים של אוכלוסיית הנגב, הנובעים ממצבה הסוציו-כלכלי הנמוך יחסית לשאר אוכלוסיות הארץ ומהמבנה האתני המיוחד שלה. צירוף באר שבע ל"רשת ערים בריאות בישראל" היא מיוזמותיו המרכזיות של הפורום, הפועל בפקולטה לחקלאות של אוניברסיטת בן גוריון. המטרה היא להפוך את "באר שבע עיר בריאה" כמסגרת-על לכלל הפעילות בעיר ובסביבותיה בנושא של קידום בריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully