וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל: "לא נציית לחוקי גזע"

שולמית אביצור

2.2.2008 / 15:04

עשרות פעילי שמאל בונים בתי פלסטינים שנהרסו בידי המדינה. "זו בושה למדינה. מונעים מאוכלוסיה אזרחית להתקיים"

משעות הבוקר המוקדמות (שבת) עוסקים עשרות פעילי שמאל ביחד עם תושבי הכפר שוקבא שבמרכז הגדה המערבית בבניה מחדש של שני בתי פלסטינים שנהרסו בידי המנהל האזרחי. על אחד הבתים שבנייתו הסתיימה, תלו הפעילים שלט בו נכתב "בית זה נבנה כאי ציות אזרחי לחוקים גזעניים".

מארגני הפעילות, הוועד הישראלי נגד הריסת בתים ותנועת "פרופיל חדש", מסבירים כי בניית הבתים היא פעילות סמלית שמטרתה להצהיר כי "לא נציית לחוקי גזע, לפגיעה בחפים מפשע, להרס החיים המשותפים עם שכנינו הפלסטינים ולטיהור אתני ונישול".

לדברי הוועד, 18 אלף בתי מגורים פלסטיניים נהרסו במהלך 40 השנים האחרונות, מאז כיבוש הגדה המערבית. לטענתם, "בזמן שההתנחלויות הישראליות נבנות בקצב מוגבר, מנושלים הפלסטינים מזכותם לבנות קורת גג למשפחתם, בניגוד לחוק הבינלאומי".

"מניעים פוליטיים וגזעניים"

אייל ניב מהוועד נגד הריסת בתים סיפר לוואלה! חדשות כי הפעולה מתבצעת מ"חוסר ברירה". לדבריו, ב-10 השנים האחרונות, בכל שטחי C לא ניתנים אישורי בניה לפלסטינים, למרות שמדובר באדמות השייכות להם. "המצב הזה מביא לכך שאין להם ברירה אלא לבנות באופן לא חוקי", אמר. הוא ציין כי הפעילות היא סמלית, וכי "יש משמעות רבה לכך שפלסטינים יראו גם ישראלים שאינם שייכים לצבא, ורוצים לבנות עתיד משותף".

רבקה סום, המשתתפת בבניה, אמרה כי "האקט הזה בא למחות על כך שמונעים מאוכלוסיה אזרחית להתקיים. אני מתביישת שיש בישראל חוקים שמונעים מפלסטינים לבנות, כשברור שזה ממניעים פוליטיים וגזעניים. עובדה שלא מונעים מהמתנחלים לבנות באותם אזורים שעל הפלסטינים זה נאסר".

אחד הבתים שנבנו היום מחדש הוא של משפחת אל-עזיז, משפחה בת תשע נפשות שנאלצה להתגורר אצל קרובי משפחה, ועתה היא מתכננת לעבור ולהתגורר בביתה המשוקם. הבית השני שייך למוסטפא קאדח, תושב הכפר בן 30. מוסטפא סיפר לוואלה! חדשות כי הוא עמד להתחתן, ולכן השקיע את כל חסכונותיו בבניית הבית לו ולרעייתו העתידית. "איך שגמרתי את הבית באו והרסו לי הכל. נאלצתי לדחות את החתונה, ונכנסתי למצב נפשי קשה. היום חזרה לי התקווה לחיים, אני מתכוון להתחתן מיד כשנגמור את הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully