וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: "ישראל אשמה במות קצין או"ם קנדי"

שי אילן

2.2.2008 / 13:24

ועדת חקירה צבאית קנדית מצאה שישראל היא האחראית הבלעדית לאירוע בו נהרגו ארבעה אנשי או"ם במלחמת לבנון השנייה

ועדת חקירה שמינה צבא קנדה העלתה שישראל אשמה במותו של קצין קנדי מכוח האו"ם. על פי הדו"ח שפורסם אתמול, לא נמצא אשם בפעולותיהם של האו"ם או של הכוח הקנדי.

הקצין, רס"ן פאיטה הס וון קרודנר נהרג בהפצצה של חיל האוויר הישראלי, יחד עם שלושה חיילים נוספים ב-25 ביולי 2006. העמדה בה היו מוצבים חיילי האו"ם בדרום לבנון נמצאה במרחק לא רב מכוחות חיזבאללה. ישראל לקחה אחריות על ההפגזה המוטעית, אולם סירבה לנקוב בשמות של אנשי צבא ספציפיים שהורו על ההפגזה.

הדו"ח מציין שישראל שיתפה פעולה רק באופן חלקי עם החקירה, וסירבה לאפשר גישה למסמכים מסווגים או לאפשר את חקירתם של המעורבים בפרשה.

בדו"ח נאמר גם כי לא ניתן מענה לשאלה מדוע המשיכו מטוסי צה"ל להפגיז את האזור, למרות שקיבלו אזהרה שאנשי או"ם נמצאים בשטח.

האו"ם היה אמור לפנות את העמדה והתכוון לעשות זאת בבוקר למחרת ההפגזה, כדי שניתן יהיה לבצע את הפינוי באור יום. האו"ם הודיע לישראל על הפינוי הקרוב, אולם ההפגזות על הבסיס נמשכו בכל זאת.

הדו"ח קובע כי היה די זמן להעביר את המידע על הסכנה בה נתונים אנשי האו"ם לקצונה הבכירה. "אילו הצד הישראלי היה פועל כיאות, ניתן היה למנוע את המקרה", נאמר בדו"ח. ההמלצות שמסרה הוועדה נוגעות בעיקר לפרוצדורת של תקשורת ולשיפורים טכניים הדרושים במערך הקשר. עוד אומר הדו"ח כי הקצין שנהרג מת "תוך מלחמה על עולם טוב יותר שבו שורר שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully